ذوب آهن پیشرو در صنعت فولاد

ذوب آهن پیشرو در صنعت فولاد
ذوب آهن پیشرو در صنعت فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص  وضعیت بازار فولاد،  ذوب آهن اصفهان هم اکنون ۷۲ درصد کل تیرآهن و ۸ درصد کل میلگرد کشور ، را تولید می کندو سهم ۹ درصدی در تولید فولاد خا م دارد و از ابتدی تاسیس خود بیش از ۷۲ میلیون تن محصول...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص  وضعیت بازار فولاد،  ذوب آهن اصفهان هم اکنون ۷۲ درصد کل تیرآهن و ۸ درصد کل میلگرد کشور ، را تولید می کندو سهم ۹ درصدی در تولید فولاد خا م دارد و از ابتدی تاسیس خود بیش از ۷۲ میلیون تن محصول نهایی تولید کرده و نقش به سزایی در شکل گیری پروژه های عمرانی کشور ایفا نموده است.

ذوب آهن اصفهان به عنوان اولين توليد كننده فولاد در ايران در اسفند ماه امسال  وارد پنجاه و دومین سال حیات پر ثمر خود می شود .این شرکت با بیش از نیم قرن تجربه ، به عنوان مادر صنعت فولاد کشور شناخته می شود و به دلیل اینکه در زمان تاسیس این شرکت ، فعالیت های صنعتی در ایران شکل نگرفته بود ، ذوب آهن اصفهان متولی تربیت صنعت گران و مدیرانی شد که هم اکنون در تمام صنایع کشور حضوری فعال دارد.

بزرگ‌ ترین دغدغه ذوب آهن در حال حاضر نداشتن مواد اولیه کافی برای تولید است که متأسفانه آمار ظرفیت خالی این شرکت را بالا می‌ برد با این حال، برنامه تولید امسال شرکت ۳ میلیون و ۵۰ هزار تن فولاد خام است که روند تولید تا کنون وجود مشکلات مختلف ، به خوبی پیش رفته و در سه ماهه اول سال موفق به ثبت رکورد های تولید روزانه و ماهانه شده است و امید می رود برنامه تولید امسال محقق گردد.

از پیشرفت و توسعه ذوب آهن می ‌توان به نو سازی شرکت، ساخت دو کوره بلند، احداث دو واحد نورد و ایستگاه ریخته‌ گری فولاد اشاره کرد. یکی از این ایستگاه‌ های ریخته‌ گری با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن با تکنولوژی روز دنیا حدود ۲ سال پیش تجهیز شده است. پیش ‌بینی می‌ شود کل تولید فولاد بیش از ۲۶ میلیون تن خواهد شد. در حالی که کل مصرف داخلی بین ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن خواهد بود..

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)