رابطه تولید و جهش اقتصاد

رابطه تولید و جهش اقتصاد
رابطه تولید و جهش اقتصاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی به‌ خوبی به این نکته پی برده‌اند که جهش تولید، به‌ عنوان استراتژی اصلی پیش روی اقتصاد کشور قرار گرفته ونباید متوقف شوند، بلکه باید مسیری رو به توسعه را طی کنند . طی  سه سال گذشته، رشد بخش واقعی اقتصاد کشور منفی بوده  همچنین ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی به‌ خوبی به این نکته پی برده‌اند که جهش تولید، به‌ عنوان استراتژی اصلی پیش روی اقتصاد کشور قرار گرفته ونباید متوقف شوند، بلکه باید مسیری رو به توسعه را طی کنند . طی  سه سال گذشته، رشد بخش واقعی اقتصاد کشور منفی بوده  همچنین  وضعیت کنونی اقتصاد  با نقطۀ مطلوب فاصله دارد،صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده این روند تا پایان سال 99 ادامه دارد این وضعیت نشان می‌دهد صنعت کشور، باوجود پتانسیل‌های قابل‌توجه، نیاز به حمایت‌های جدی و اساسی دارد؛  حال که که از نظر علمی، اقتصاد ایران در دورۀ  رکود تورمی قرار گرفته  سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعۀ صنایع مولد و بالادستی از نیاز این دوره زمانی کشور است .

در این میان، جهش تولید در برخی از بخش‌های معدن و صنایع معدنی، به‌ویژه در فولاد کشور، نظیر فولاد مبارکه، محقق شده است  به گفته ی معاون بهره برداری فولاد مبارکه بهره‌برداری از پروژۀ گاززدایی در فولاد مبارکه تا پایان سال جاری، ظرفیت گریدهای ویژه از ۷۰۰ هزار تن به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید  که موضوعاتی نظیر تأمین مواد اولیه، سیاست‌های ارزی و نوسان در سیاست‌های دولتی است که ممکن است تأثیرات منفی بر اجرای پروژه‌ های شرکت بگذارد.

 وی افزود: بخشی از اسلب تولید شده  را  ما نمی توانیم به ورق تبدیل کنیم ؛ چراکه امکان تولید در خط نورد فعلی وجود ندارد و نیاز به همت والا دارد اما قابلیت صادرات فراهم خواهد شد که در این میان دشواری‌های انتقال ارز را هم نمی‌توان نادیده گرفت؛ اگرچه دولت در این خصوص چندان مقصر نیست . پروژۀ نورد گرم که به‌ عنوان یک پروژۀ ملی است، می بایست  مورد حمایت همۀ ارکان کشور باشد، از این رو انتظار می‌رود برای تحقق اهداف جهش تولید از آن حمایت شود اگر این پروژه اجرایی شود، به‌ راحتی فولاد مبارکه می‌تواند نیاز بخش‌های مختلف کشور را تأمین کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)