راه حل بازگشت آرامش به بازار

راه حل بازگشت آرامش به بازار
راه حل بازگشت آرامش به بازار

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، مدتهاست که پیشنهاد قیمت محصولات این حوزه تحت تاثیر بازار افسار گسیخته ورق و سوار بر تلاطمات آشفته این کالا، از شفافیت خارج و بسیار غبارآلود به نظر می رسد. با این حال، برخی شنیده ها از محصول پر مصرف تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلیمتر...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، مدتهاست که پیشنهاد قیمت محصولات این حوزه تحت تاثیر بازار افسار گسیخته ورق و سوار بر تلاطمات آشفته این کالا، از شفافیت خارج و بسیار غبارآلود به نظر می رسد. با این حال، برخی شنیده ها از محصول پر مصرف تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلیمتر در برخی از مبادی معروف‌ تر، از دامنه قیمتی حدود ۸۹۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان حکایت دارد که با این حساب افزایش قیمت حداقل کیلویی ۱۰۰ تومان نسبت به برخی شنیده ها در روزهای گذشته مشهود دیده می شود.

متاسفانه به نظر می رسد که نظم بازار و تولید کننده انحصاری این کالا در بازار داخلی چند ماهی است که توانایی نظارت و کنترل این بازار را از کف داده ‌اند و همان طوری که شاهد هستیم، روند افسار گسیخته افزایشی قیمتها، بدون توقف در سطوح قیمت های نجومی و غیر واقعی بالاتر همچنان که دیده می شود تا به امروز ادامه پیدا کرده است. به اذعان برخی از افراد مطلع و برخی کارشناسان فعال بازار فولاد، با توجه به عدم توانایی تامین بازار داخل از سوی تولید کننده انحصاری داخلی، تنها راه و سریع ترین راه باقیمانده به جهت کنترل این روند هیجانی، متوسل شدن به واردات و تهاتر از کشور هایی هم چون چین می باشد.
یک راه حل دیگر که می تواند تا حدی التیام بخش این بازار در میان مدت باشد، تامین مواد اولیه تولید کنندگان بخش خصوصی یا همان تختال مورد نیاز این بخش است که البته فعلا بازار با این التهاب و تشنگی مفرط در محصول نهایی، از آرامش به دور است. تزریق انبوه ورق وارداتی بهترین، سریع‌ترین و موثرترین راه حل ممکن برای بازگرداندن آرامش به بازار داخلی است؛ کما این که قبلا هم تشدید تحریم ها و هنگامی که ارزش پول ایران بالاتر از این سطوح بود، تولید داخلی جوابگوی تامین نیاز بازار این کالای نبوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)