راهکاری مناسب جهت رونق صادرات فولاد

راهکاری مناسب جهت رونق صادرات فولاد
راهکاری مناسب جهت رونق صادرات فولاد

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، فعالان بازار فولاد باید بیش از پیش به صادرات همت بگمارند تا بتوانند چرخ تولید خود را به چرخش درآورند. با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها که محدودیت‌های صادراتی برای صادرکنندگان به‌وجود آورده است، باید به‌دنبال...

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، فعالان بازار فولاد باید بیش از پیش به صادرات همت بگمارند تا بتوانند چرخ تولید خود را به چرخش درآورند. با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها که محدودیت‌های صادراتی برای صادرکنندگان به‌وجود آورده است، باید به‌دنبال راهکارهایی بود که بتوان راه صادرات فولاد را هموار کرد.
مدتی است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انسجام ‌بخشی به امر صادرات فولاد، پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم صادراتی مطرح بوده؛ کنسرسیومی که با هماهنگی بیشتر تولید کنندگان می‌تواند در زمینه موضوع‌ هایی چون کیفیت محصولات، نرخ‌ گذاری، بازاریابی و صادرات فولاد با مدیریت واحد، انسجام بیشتری به این امور بخشد.

برخی کارشناسان فولاد معتقدند، واحد های فولادی در صورت ایجاد کنسرسیوم می‌ توانند به صادرات بیشتری اهتمام ورزند بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد ایجاد کنسرسیوم صادراتی در روز های سخت تحریم، یکی از راهکار هایی است که صادر کنندگان فولاد باید به آن توجه ویژه‌ ای داشته باشند.

صادر کنندگان بزرگ فولاد، محصول میانی تولید می‌کنند، این واحد ها، واحد هایی چون فولاد خوزستان یا فولاد هرمزگان و... هستند که در زمینه صادرات با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند. اما سایر تولیدکنندگان به‌ طور عمده تولید کنندگان بخش خصوصی کوچکی هستند که تولید میلگرد می‌کنند و در زمینه بازاریابی و صادرات به طور عمده ضعیف هستند.

با توجه به اینکه این شرکت‌ های کوچک که بیشتر خصوصی هستند، توانایی بازاریابی ندارند و دارای دفتر در خارج از کشور نیستند، بنا بر این ایجاد کنسرسیوم صادراتی برای آنها بسیار ضروری به‌شمار می‌آید. از این رو ایجاد کنسرسیوم می‌تواند با چند مزیت همراه باشد، از جمله می‌ توان به این موضوع اشاره کرد که این کنسرسیوم می‌ تواند واحد ها را برای صادرات تجمیع کند و در تعامل بیشتر با یکدیگر قرار دهد، چرا که با توجه به رکود داخل در زمینه ساخت‌وساز، اگر بخش خصوصی صادرات نداشته باشند با تعطیلی روبه‌رو خواهند بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)