رشد عرضه لازمه بازار فولاد

رشد عرضه لازمه بازار فولاد
رشد عرضه لازمه بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، از مرداد ماه سال جاری عرضه اسلب در بورس کالا آغاز می شود که یک کارگزار کالایی این اتفاق را راهکاری برای افزایش گزینه خرید برای مصرف کنندگان ورق فولادی و شفاف شدن معاملات آن می توان دانست. از این رو بنابر...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، از مرداد ماه سال جاری عرضه اسلب در بورس کالا آغاز می شود که یک کارگزار کالایی این اتفاق را راهکاری برای افزایش گزینه خرید برای مصرف کنندگان ورق فولادی و شفاف شدن معاملات آن می توان دانست. از این رو بنابر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، در شرایطی که اسلب در بازار خارج از بورس معامله می شود، ساز وکار معاملاتی مشخصی ندارد و از شفافیت لازم برخوردار نیست اما با عرضه آن در بورس می توان شفافیت مورد نیاز را در معاملات و قیمت این محصول فولادی ایجاد کرده است.

دومین نکته این است که با عرضه اسلب در بورس لازم است خریداران این محصول مورد پایش قرار گرفته و از فیلتر های نظارتی عبور کنند که این امر می تواند با شناسایی تقاضای واقعی، به کنترل بهتر قیمت‌ ها و کشف قیمت های واقعی تر در بازار کمک شایانی کند. عرضه اسلب در بورس به عنوان ماده اولیه تولید ورق های فولادی و الزام خریداران به فروش ورق های تولیدی خود در تالار نقره ای، می تواند به مصرف کنندگان ورق این اطمینان خاطر را بدهد که علاوه بر فولاد مبارکه به عنوان تنها عرضه کننده فعلی ورق در بازار، از این پس عرضه کنندگان جدیدی نیز اقدام به عرضه ورق در بورس کرده و گزینه های دیگری برای انتخاب و خرید برای آنها وجود خواهد داشت.
حال نباید اجازه دهیم دخالت های دستوری مانع عرضه شرکت های بزرگ فولادی کشور که سال ها در بورس کالا حضور دارند، شوند. حضور هم زمان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در بورس کالا و نظارت بر میزان عرضه ها و ورود خریداران، می تواند در پایان سال جهش تولید را محقق کند و در غیر این صورت با ادامه ضعف نظارتی وزارت صمت، عرضه ها انجام نمی شود و قیمت ها مدام افزایش می یابد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)