رشد قیمت پس از تعطیلات

رشد قیمت پس از تعطیلات
رشد قیمت پس از تعطیلات

به گزارش آهن پرایبس در اخبار بازار فولاد، بازگشایی صنوف آهن ‌آلات و مصنوعات فولادی از ابتدای اردیبهشت‌ ماه و آغاز به‌ کار واحدهای تولیدی با افزایش تقاضا در این بخش همراه شده است. طی چند روز اخیر فعالیت بازار فولاد در سال جدید، تا این لحظه بازار روندی آرام همراه با سردرگمی را در پیش گرفته است...

به گزارش آهن پرایبس در اخبار بازار فولاد، بازگشایی صنوف آهن ‌آلات و مصنوعات فولادی از ابتدای اردیبهشت‌ ماه و آغاز به‌ کار واحدهای تولیدی با افزایش تقاضا در این بخش همراه شده است. طی چند روز اخیر فعالیت بازار فولاد در سال جدید، تا این لحظه بازار روندی آرام همراه با سردرگمی را در پیش گرفته است، اگرچه جرقه‌ هایی از رشد قیمت‌ها را نیز به صورت پراکنده شاهد هستیم که به عمیق ‌تر شدن سردرگمی اهالی بازار منتهی شده است.

اینکه بازار فولاد ناخودآگاه و بر پایه رفتارهای قیمتی چند ماه اخیر میل به ثبات نرخ را از دست داده و با تکانه‌ های قیمتی خو گرفته است را باید یک اصل جدید در برآورد رفتار اهالی بازار در نظر گرفت که می‌ تواند به ‌عنوان یک داده اثرگذار مورد بررسی قرار بگیرد. اینکه در ماه‌ های ابتدایی سال گذشته شاهد یک بازار آرام و کم‌ نوسان بودیم ولی در ماه‌های اخیر بازار فولاد به‌ صورت کلی با آرامش بیگانه شده است، موجب شد تا التهاب نرخ  نیز به دیگر خصوصیات معاملات در بازار داخلی اضافه شود تا جایی که حتی اعمال نظر در خصوص نرخ‌ های کشف شده در بورس‌ کالا نیز به‌ صورت مستقیم نتوانسته بر نوسان بعضا غیر قابل پیش ‌بینی بازارها فائق‌ آید.

به اظهارات فعالان بازار فولاد، با وجود مدیریت و کنترل نهادهای ناظر بر این بازار و رصد قیمت‌ها توسط آنها که اجازه رشد بی ‌رویه آن را نمی‌ دهد، تقاضای ایجاد شده در این بخش در کنار عدم عرضه کافی، سبب بالا رفتن بهای فولاد شده یعنی افزایش قیمت شمش بر بازار میلگرد هم تاثیر گذار بود. این ذهنیت وجود دارد که درحال‌ حاضر با توجه به مسائل پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، پروژه‌ های صنعتی و شهری به شکل نیمه ‌تعطیل یا تعطیلی کامل درآمده و فعالیت چندانی ندارند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)