روند توسعه صنعتی در بازار فولاد

روند توسعه صنعتی در بازار فولاد
روند توسعه صنعتی در بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، روند توسعه صنعتی پایدار از صنایع مادر هم چون فولاد آغاز می‌ شود، تجربه‌ ای که در کشور های کره جنوبی و پیش از آن در ژاپن به اثبات رسیده و البته چین را می ‌توان مهم‌ ترین کشوری به شمار آورد که نبض...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، روند توسعه صنعتی پایدار از صنایع مادر هم چون فولاد آغاز می‌ شود، تجربه‌ ای که در کشور های کره جنوبی و پیش از آن در ژاپن به اثبات رسیده و البته چین را می ‌توان مهم‌ ترین کشوری به شمار آورد که نبض تولیدات صنعتی خود را از یک بستر قدر‌تمند آغاز کرد و سپس به یک روند توسعه صنعتی نسبتا پایدار دست یافت. 
از این رو در ایران صنعت فولاد را باید از صنایع مهمی به شمار آورد که می‌ تواند زیر ساخت‌ های اصلی در فاز توسعه صنعتی را فراهم کند. البته توسعه صنعتی در کشورمان تفاوت‌ های جدی با سایر کشور های شرق آسیا دارد.کارشناسان بازار فولاد بر این معتقد هستند که مشکل صنعت فولاد از قیمت های پایین فولاد در بازار داخلی است، از این رو تنها راهکار مناسب و کار آمد برای رهایی از این وضعیت و اینکه تمام زنجیره فولاد راضی شوند را اصلاح قیمت های پایه عرضه در بازار داخل بیان کردند.تلاش برای افزایش حجم و ظرفیت تولید ورق فولادی سال‌ ها است که در اقتصاد صنعتی ایران به‌ عنوان یک رویکرد مهم در دستور کار قرار گرفته است و به مرور زمان شاهد توسعه این فاز می باشیم اگرچه برخی سنگ‌ اندازی‌ ها را نمی توان در این خصوص نادیده گرفت.
از این رو این موضوع در حالی است که سرعت ‌گیرهای موجود در روند توسعه صنعت ورق‌ های فولادی اثر گذاری بزرگی بر روند توسعه صنعتی، افزایش ظرفیت یا حجم معاملات ورق در بورس کالا اثر گذاری خاصی نداشته است ولی به معنای آرامش حوزه فولاد نمی باشد. 
اکنون با توجه به افزایش نیاز بازار داخلی و خارجی به ورق‌های فولادی، خط نورد گرم فعلی فولاد مبارکه پاسخگوی نیاز صنایع پایین ‌دستی نمی باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)