رکود در بازار آهن و فولاد ایران

رکود در بازار آهن و فولاد ایران
رکود در بازار آهن و فولاد ایران

بازار فولاد ایران بر بازار آهن و مقاطع نیز تاثیر گذاشته است. بدین منظور که به دلیل مازاد عرضه بر تقاضا، افت قیمت ها در بازار پیش آمد که بیشترین تاثیر را روی میلگرد ها گذاشته است. از طرفی نیز به دلیل محدودیت هایی که از لحاظ نقدینگی در بازار وجود دارد، کاهش قیمت ها امری طبیعی است...

بازار فولاد ایران بر بازار آهن و مقاطع نیز تاثیر گذاشته است. بدین منظور که به دلیل مازاد عرضه بر تقاضا، افت قیمت ها در بازار پیش آمد که بیشترین تاثیر را روی میلگرد ها گذاشته است. از طرفی نیز به دلیل محدودیت هایی که از لحاظ نقدینگی در بازار وجود دارد، کاهش قیمت ها امری طبیعی است. در حال حاضر نیز شرایط به نحوی است که باعث شده تا فروشندگان علی رغم کاهش تقاضا، سعی کنند تا محصولات خود را به فروش برسانند. زیرا با این اقدام محدودیت های نقدینگی نیز حل خواهد شد.

عده ای از فعالان و کارشناسان بازار بر این باور هستند باید قیمت روز میلگرد و آهن روند نزولی خود را ادامه بدهند و افزایش قیمت در شرایط فعلی جایز نیست، زیرا در شرایط کنونی بازار تقاضایی وجود ندارد. البته با وجود این تفاسیر بسیار امیدوار هستند تا بازار رونق بگیرد. زیرا قیمت آهن اسفنجی و میزان صادرات آن همچنان بدون تغیری مانده . از سوی دیگر، عده معتقد هستند که با رشد و افزایش پروژه های عمرانی، بازار نیز از این رکود رهایی خواهد یافت.

هرچند كه افرادی هم معتقدند بازار داخل نقش اصلی را در قیمت ایفا نمی‌كند. قیمت های فولاد در ایران تابع عرضه و تقاضای جهانی است، هر چقدر که حجم معاملات به صفر نزدیک شود فضای صادرات بازتر خواهد شد بنابراین قیمت در بازار داخلی تعیین نمی شود. فولاد در سه ماه گذشته حبابی در حد 8 تا 10 درصد داشته که در حال تخلیه شدن است بعد از آن بازار خودش را پیدا می کند و معاملات در فضای منطقی‌تر مطرح خواهد شد. انتظار می‌رود با روند نزولی قیمت‌ ها تا پایان تعطیلات تابستانی ادامه داشته باشد و پس از آن شاهد شرایط متاثر از افزایش شدید قیمت ارز خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)