رکود مسکن، کسادی در بازارآهن

رکود مسکن، کسادی در بازارآهن

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تعطیلی تعداد بسیاری از واحدهای فروش آهن در کشور، گفت: رکود مسکن طی سال‌های اخیر باعث بیکاری فروشندگان آهن آلات شده است. سید ناصر موسوی لارگانی پیرامون تعطیلی واحدهای فروش آهن آلات در کشور، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با رکود جدی در بخش ساخت و ساز و مسکن روبرو هستیم.وی افزود: در حالی که دولت مسکن مهر را متوقف ...

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تعطیلی تعداد بسیاری از واحدهای فروش آهن در کشور، گفت: رکود مسکن طی سال‌های اخیر باعث بیکاری فروشندگان آهن آلات شده است. سید ناصر موسوی لارگانی پیرامون تعطیلی واحدهای فروش آهن آلات در کشور، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با رکود جدی در بخش ساخت و ساز و مسکن روبرو هستیم.وی افزود: در حالی که دولت مسکن مهر را متوقف کرده و مسکن اجتماعی نیز در حد حرف باقی مانده است، مشاغل وابسته به آن با مشکلات و رکود جدی مواجه هستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از انبوه سازان با تعطیلی مواجه هستند و فعالیتی ندارند، تاکید کرد: بخش مسکن رابطه مستقیمی با بازار آهن دارد، چرا که مصرف کننده اصلی بازار آهن مسکن است که با فروکش کردن بازار مسکن،‌ صنایع و مشاغل وابسته به آن نیز با مشکلات فراوانی روبرو شده‌اند.

وی افزود: خواب طولانی بازار مسکن باعث بیکاری فروشندگان آهن آلات شده است.
موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه تعداد فراوانی از واحدهای فروش آهن در سراسر کشور تعطیل شده‌اند و با این اوضاع امیدی به بازگشت به کار قبلی را ندارند، گفت: کارخانه‌های سیمان، آجر،‌ سرامیک و کاشی نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.
وی اظهار کرد: دولت باید برای رونق بخش مسکن و حل مشکل عده زیادی از کارگران و تولیدکنندگان این حوزه فکر اساسی کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه واردات بی‌رویه فولاد و آهن برای برخی افراد درآمدزا بوده و آنها اجازه توقف ورود کالا را نمی‌دهند، تصریح کرد: برخی از اقلام نمی‌توانند از مسیر قاچاق وارد کشور شده باشد، زیرا این کالاها با وسایل نقلیه حمل و نقل همچون لنج‌های کوچک وارد می‌شوند.
وی اضافه کرد: این نوع کالاها از مبادی رسمی وارد کشور می شوند و جابجایی آن به سادگی امکان‌پذیر است.
موسوی لارگانی با اشاره به اینکه بسیاری از انبوه سازان با تعطیلی مواجه هستند و فعالیتی ندارند، بیان داشت: با فروکش کردن بازار مسکن،‌ صنایع و مشاغل وابسته به آن نیز با مشکلات فراوانی روبرو شده‌اند.

مارا در تلگرام دنبال کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)