ریزش قیمت آهن

ریزش قیمت آهن
ریزش قیمت آهن

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز نوسان کمی داشت و در نهایت دلار روی نرخ 25 هزار و 700 تومان قرار گرفت، اخبار بازار آهن نیز نشان دهنده ی ادامه ریزش نسبی قیمت هاست.می توان اظهار داشت از روز شنبه خبرهای امیدوار کننده ی مربوط به بهبود روابط خارجی به گوش می رسد و همین خبرها بازار را کاهشی...

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز نوسان کمی داشت و در نهایت دلار روی نرخ 25 هزار و 700 تومان قرار گرفت، اخبار بازار آهن نیز نشان دهنده ی ادامه ریزش نسبی قیمت هاست.

می توان اظهار داشت از روز شنبه خبرهای امیدوار کننده ی مربوط به بهبود روابط خارجی به گوش می رسد و همین خبرها بازار را کاهشی کرد، البته بازار آهن متاثر از کاهش قیمت جهانی و همچنین امید به رفع مشکلات تامین برق واحدهای تولیدی روند کاهشی بیشتری را در پیش گرفت. 

در جمعه هفته پیشین شاهد بالاترین سطح ریزش قیمت سنگ آهن در یک سال و نیم اخیر در بازار چین بودیم، پیش بینی می شود با توجه به روند کاهش قیمت سنگ آهن، قیمت مقاطع و شمش نیز در بازار جهانی کاهشی شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: کاهش قیمت ها در بازار آهن

شایان ذکر است برای کاهش قیمت مقاطع نیاز است که قیمت شمش القایی نیز کاهش یابد، در حالیکه عدم نظارت و شفافیت در تعیین قیمت شمش القایی به چشم میخورد و  مشخص نیست که قیمت ها در این بخش کاهشی شوند و یا در برابر روند کاهشی مقاومت نماید، همچنین متوسط قیمت میلگرد در روزهای اخیر تنها 527 تومان کاهش یافته است که در مقایسه با رشد 1800 تومانی متوسط قیمت میلگرد آجدار ناشی از بحران های تامین برق و خاموشی های مستمر ایجاد شده نشان دهنده ی این است که قیمت ها همچنان جای اصلاح دارد.

البته بخش جالب توجه بازار آهن چنین است که در برابر محرک های افزایش قیمتی به سرعت واکنش نشان می دهد اما در برابر محرک های کاهشی به شدت مقاومت می نماید. 

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات مشاهده می شود در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت بوده و تعداد کثیری نیز کاهشی در حدود 50 الی 300 تومان را لحاظ کردند و متاسفانه توقف فروش در برخی شرکت ها طولانی شده است و کف قیمتی میلگرد روی قیمت 16 هزار و 700 تومان قرار می گیرد.

قیمت نبشی و قیمت ناودانی همچنان در روند کاهشی قیمت به سر می برد و مبادی فروش نبشی و ناودانی قیمت محصولاتشان را 100 الی 400 تومان کاهش داده اند و سه شرکت نیز ثبات قیمتی را لحاظ کردند. در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی کاهش 200 تومانی قیمت تیرآهن لحاظ شد البته دو شرکت نیز ثبات قیمتی را لحاظ کردند. در بخش شاخه فروشی نیز قیمت شاخه های تیرآهن ذوب آهن روند کاهشی در حدود 40 الی 70 هزار تومان را لحاظ کردند.

بازار پروفیل نیز کمی ملتهب است اما فعالان بازار همچنان از بدون مشتری بودن بازار گله دارند و فروشندگان  پروفیل نیز  نوسانی در حدود 100 الی 300 تومان را لحاظ  کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • مصطفی عبدی پور
    مصطفی عبدی پور1400/05/18 - 14:51 پاسخ

    از اینکه روز به روز اخبار کاهش قیمت های تیر اهن را اعلام مینمائید بسیار سپاسگذارم