سال سخت فولاد با رشد تولید همراه بود

سال سخت فولاد با رشد تولید همراه بود
سال سخت فولاد با رشد تولید همراه بود

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی 10 ماهه سال جاری شاهد رشد 13 درصدی تولید فولاد خام در کشور بودیم که به تبع آن صادرات محصولات فولادی نیز رشد چشمگیری را تجربه کرد. طبق آمارهای کسب شده از انجمن فولاد ایران، شرکت‌های فولاد ساز داخلی از ابتدای فروردین ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی 10 ماهه سال جاری شاهد رشد 13 درصدی تولید فولاد خام در کشور بودیم که به تبع آن صادرات محصولات فولادی نیز رشد چشمگیری را تجربه کرد. طبق آمارهای کسب شده از انجمن فولاد ایران، شرکت‌های فولاد ساز داخلی از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۲۰ میلیون و ۶۷۹ هزارتن فولاد خام تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدودا 18.3 میلیون تن بوده است.

علاوه بر افزایش تولید فولاد خام، طی 10 ماهه امسال شاهد رشد 7 درصدی تولید انواع محصولات فولادی بودیم. طی سال جاری 17 میلیون و 572 هزار تن کلاف، تیرآهن، ورق سیاه، ورق روغنی، میلگرد آجدار و ... در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان مشابه سال 96 با رشد همراه بوده است. در این زمان میزان تولید آهن اسفنجی در کشور نیز 18 درصد رشد را تجربه کرد و رقم آن به 21 میلیون و 964 هزار تن رسید.

با وجود اینکه در سال جاری با چالش های مختلفی در صنعت فولاد مواجه بودیم اما در این مدت یاد شده، ۳ میلیون و ۹۷۲ هزار تن شمش و ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 26 درصد کاهش و 102 درصد رشد داشته است.

در مقابل رشد تولید در صنعت فولاد، شاهد کاهش صادرات و واردات در این حوزه بودیم. در این مدت ۵۰۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است. همچنین در 10 ماهه نخست سال جاری 27 هزار تن فولاد خام و 881 هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شده که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 39 درصد و 53 درصد کاهش را تجربه کرده است. این آمارها نشان از آن دارد که با وجود گذراندن سالی سخت در صنعت فولاد، شاهد رشد تولید داخلی بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محمد
    محمد 1397/12/20 - 11:14 پاسخ

    دوستان سلام ":پیشاپیش سال جدید را تبریک عرض می نماییم دوستان بیایید سال جدید را با اتحاد و همدلی و با در نظر گرفتن شرایط و احوال همدیگر و مردم خوب ایران شروع کنیم شادیهایمان را با هم و غمهایمان را با هم تقسیم کنیم و به دلالها و سودجوها و کسانی ‌که جیب مردم را به ناحق خالی می کنند نه بگوییم امسال سال سختی برای سازندها و سرمایه گذارها است انشاالله که حرفهاو توصیه های اقتصاد دانان و اگاهان بازار فولاد را آویزه گوش قرار دهیم که می گویند که همگی میگو یند قیمت میلگرد به مبلغ ماه دی و بهمن یعنی ۳۰۰۰ تومان بر می گردد بزرگواران عجله نکنید قیمتها ی میلگرد به قیمت ۳۰۰۰ سقوط می کند