سرنوشت بازار آهن بعد از انتخابات

سرنوشت بازار آهن بعد از انتخابات
سرنوشت بازار آهن بعد از انتخابات

آهن پرایس: روز گذشته و در جریان تداوم نوسانات نرخ ارز در کانال 23 الی 24 هزارتومان، شنیده ها از بازار آهن حاکی از ثبات نسبی قیمت انواع آهن آلات بود. با وجود اینکه پارامترهای تاثیرگذار بر بازار یعنی قیمت های جهانی و همچنین بازار ارز با ثبات همراه هستند اما شرایط انتظاری که...

آهن پرایس: روز گذشته و در جریان تداوم نوسانات نرخ ارز در کانال 23 الی 24 هزارتومان، شنیده ها از بازار آهن حاکی از ثبات نسبی قیمت انواع آهن آلات بود. با وجود اینکه پارامترهای تاثیرگذار بر بازار یعنی قیمت های جهانی و همچنین بازار ارز با ثبات همراه هستند اما شرایط انتظاری که در بازار ایجاد شده است موجب شده است تا رکود حاکم بر بازار بیش از پیش شود.

این شرایط به واسطه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است؛ به گونه ای که بسیاری از خریداران و فروشندگان اقدام به خرید و فروش آهن آلات نمی کنند و تا تعیین تکلیف رخداد های سیاسی داخل کشور دست نگه داشته اند. از سوی دیگر بر اساس اخباری که از مذاکرات وین منتشر شده است، این طور به نظر می رسد که تا پیش از انتخابات توافقاتی صورت نخواهد گرفت و طرفین این مذاکرات ترجیح داده اند تا با دولت جدیدی که انتخاب خواهد شد مذاکرات خود را انجام دهند.

تحت تاثیر این عوامل، روز گذشته در قیمت های روزانه آهن آلات که از سوی تولیدکنندگان این حوزه اعلام می شود، قیمت میلگرد در اکثر شرکت های تولیدکننده این محصول بدون تغییر اعلام شد، در میان ثبات قیمت ها تعداد قابل توجهی نیز قیمت های خود را چیزی حدود 20 الی 200 تومان کاهش دادند. درمیان قیمت های اعلامی، بیشترین قیمت میلگرد14، رقمی برابر با 15 هزار و 800 تومان و کمترین نرخ 15 هزارتومان بود.

با وجود ثباتی که روزهای گذشته در بازار نبشی و ناودانی برقرار بود، روز گذشته قیمت نبشی و قیمت ناودانی از سوی تولیدکنندگان این محصولات با کاهش حدود 200 الی 450 تومانی اعلام شد. در این میان برخی از مبادی فروش نیز قیمت محصولات خود در این حوزه را اعلام نکردند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: توقف نسبی افزایش قیمت آهن

در بازار تیرآهن نیز با کاهش قیمت ها مواجه بودیم، به این صورت که قیمت تیرآهن کیلویی با کاهش 50 الی 200 تومانی اعلام شد. قیمت تیرآهن شاخه ای نیز در شاخه های پر فروش با کاهش 20 الی 40 هزارتومانی همراه با ثبات اعلام و روانه بازار شد. قیمت پروفیل روز گذشته با نوسان همراه بود، به گونه ای که قیمت ها در این حوزه هم با کاهش 150 الی 200 تومانی همراه بود و در مقابل افزایش و ثبات نیز به چشم می خورد.

در مجموع به نظر نمی رسد تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در روند حال حاضر بازار آهن و قیمت آهن آلات رخ دهد و انتظار برای تعیین تکلیف این مسائل همچنان از سوی مصرف کنندگان ادامه دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 2 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)