سقوط ارزش جهانی سنگ آهن

سقوط ارزش جهانی سنگ آهن
سقوط ارزش جهانی سنگ آهن

آهن پرایس: تلاش های چین در جهت کنترل قیمت سنگ آهن در حال نتیجه دادن است. واردات سنگ آهن چین از ماه ژانویه تا جولای، 1.5 درصد کاهش داشت که نتیجه تلاش های پیوسته دولت چین برای متنوع ساختن مواد اولیه مصرفی و افزایش استفاده از قراضه فولادی با هدف حفظ انرژی و کاهش اثرات...

آهن پرایس: تلاش های چین در جهت کنترل قیمت سنگ آهن در حال نتیجه دادن است. واردات سنگ آهن چین از ماه ژانویه تا جولای، 1.5 درصد کاهش داشت که نتیجه تلاش های پیوسته دولت چین برای متنوع ساختن مواد اولیه مصرفی و افزایش استفاده از قراضه فولادی با هدف حفظ انرژی و کاهش اثرات گازهای گلخانه ای است. در صورت شیوع کرونای دلتا در چین و احتمال کاهش تولید فولاد به موازات توازن بازار مصرف داخلی،صادرات محصولات فولادی این کشور نیز بر این شرایط دامن زده و از کاهش قیمتی حمایت می کند. 

در طی هفته ی گذشته منتهی به جمعه ششم آگوست  سنگ آهن، افت قیمتی زیادی را در میان کامودیتی ها داشته است. بر اساس اخبار منتشره از فست مارکت (متال بولتن) نرخ هر کنسانتره آهن 66 درصد تحویل بندر چیندائو با 9/8  درصد کاهش به 66/207 دلار به ازای هر تن رسید. 

با بررسی اخبار بازار جهانی فولاد مشاهده می شود دیروز دوشنبه نهم آگوست روند نزولی  در معاملات سنگ آهن در بورس دالیان و سنگاپور مشاهده شد. نتیجه مثبت افزایش عرضه ها برای این محصول در عین حال که انتظار می رود تقاضا از سوی چین تضعیف شود منجر به افزایش ضررها در بخش سنگ آهن شد. نرخی که روز گذشته هر تن سنگ آهن معامله شد کمترین نرخ معامله ی این محصول پس از آوریل امسال بود.  

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: کاهش جهانی نرخ سنگ آهن

این اصلاحات قیمتی در محصولات فولادی بازار چین منحصر به سنگ آهن نبود و سایر محصولات این زنجیره نیز کاهش قیمتی را لمس کردند. اما آنچه که مهم است سنگ آهن بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.می توان این موضوع را به انتظار فعالان بازار آهن و فولاد چین تعمیم داد چرا که آنچه که پیداست این فعالان همچنان انتظار کاهش روند تولید فولاد را در نیمه دوم سال داشتند.

تصمیم خوب و خردمندانه دولت چین در جهت کاهش تولید فولاد با هدف کنترل آلاینده های کربنی از اصلی ترین دلایل سقوط چشم گیر بهای سنگ آهن پس از شکستن رکورد قیمتی این محصول در ماه می سال جاری بود. شایان ذکر است در روز گذشته میلگرد فولادی در معاملات فیوچرز بورس شانگهای چین با کاهش 0.9 درصدی ارزش روبه رو شد. شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور چین یکی دیگر از دلایل کاهش قیمتی محصولات زنجیره آهن و فولاد چین است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)