سلیقه ای شدن هزینه های باربری

سلیقه ای شدن هزینه های باربری
سلیقه ای شدن هزینه های باربری

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فرمول کرایه حمل بارهای فولادی که بر حسب تن و کیلومتر ابلاغ شده است هنوز در مبادی و مسیر های زیادی رعایت نمی گردد و قیمت گذاری در باربری ها خارج از این فرمول محاسبه می شود. در سومین جلسه رسته نورد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فرمول کرایه حمل بارهای فولادی که بر حسب تن و کیلومتر ابلاغ شده است هنوز در مبادی و مسیر های زیادی رعایت نمی گردد و قیمت گذاری در باربری ها خارج از این فرمول محاسبه می شود. در سومین جلسه رسته نورد که در چند روز گذشته  برگزار گردید تاکید فراوانی در پیگیری مشکلات نوردکاران و عملی شدن دستور العمل محاسبه کرایه بر حسب تن و کلیومتر  شده است.

همچنین درباره نسبت های قیمتی در زنجیره فولاد مخصوصا در رسته نورد و در تعیین فاصله قیمت میان شمش و میلگرد موضوعاتی مطرح گردیدکه به اعتقاد اعضا با توجه به اینکه هزینه ها به صورت ساختاری تغییر کرده و افزایشی شده است، این نسبت نیز باید مجددا  مورد بازنگری قرار گرفته و تعدیل شود.

در این جلسه به تاکید اهمیت صادرات پرداخته شد تا از تمام راهکار های موجود برای حفظ و تداوم روند صادراتی و رفع موانع آن همچون قیمت های پایه گمرکی، نحوه بازگرداندن ارز و تعرفه های ضد دامپینگی بر روی محصولات فولاد که از سوی کشورهای منطقه بر روی فولاد کشور وضع شده است به نحو احسن به استفاده شود. چرا که کشور به جهت اعمال تحریم های همه جانبه و افزایش فشار های اقتصادی توام با افزایش نرخ ارز و کاهش توان خرید در شرایط سخت به سر می برد و با افزایش هزینه ها تمرکز تولید کشور بر روی صادرات گذاشته شده است.

که شاید در نگاه اول تاکید بر صادرات عدم توجه به فشار داخلی و مصرف کننده داخلی باشد اما با محدود شدن مصرف در بازار داخل، قیمت ها کمتر از بهای تمام شده تولید می شود و شرکت ها در ضرر و زیان قرار می گیرند و حتی منجر به تعطیلی واحدها بسیاری خواهد شد. لذا بهتر آن است که بر روی صادرات متمرکز بود تا با تولید بالا، هزینه های تمام شده واحد کاهش یافته و ارز وارد کشور گردد.

که وجود کارت های اعتباری سبب شده قیمت های صادراتی فولاد ایران نزولی و به قیمت ارزان فروخته شود و در نتیجه منجر به اعمال تعرفه های آنتی دامپینگ بر روی محصولات کشور شده است و همین امر وجهه فولادساز ایرانی را تخریب می کند. که بهتر است تعاونی صادراتی تشکیل شود تا هم هزینه های صادراتی کمتر شود و هم اعتبار قیمت ها بالاتر رود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)