سیگنال های شمش برای بازار آهن

سیگنال های شمش برای بازار آهن
سیگنال های شمش برای بازار آهن

عملکرد عرضه های فولادی و قیمت های ثبت شده در بورس کالا حاکی از افزایش قیمت های مستمر و هفته به هفته در بازار آهن است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، این رشد قیمتی نیاز به بررسی دقیق تر دارد. عوامل ریز و درشتی در زمینه عملکرد رفتاری بازار فولاد و محصولات ... 

عملکرد عرضه های فولادی و قیمت های ثبت شده در بورس کالا حاکی از افزایش قیمت های مستمر و هفته به هفته در بازار آهن است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، این رشد قیمتی نیاز به بررسی دقیق تر دارد. عوامل ریز و درشتی در زمینه عملکرد رفتاری بازار فولاد و محصولات عرضه شده در بورس کالا دخیل هستند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد. اگر بخواهیم چند عامل کلی را در برهه کنونی نام ببریم، باید بگوییم که  عملکرد قیمتی شمش و جذابیت‌هایی که حول این نهاده برای خریداران و فروشندگان ایجاد شده است، سفته‌بازی و تلاش برای نوسان‌گیری از طریق تبدیل نقدینگی‌های در دسترس به کالای فولاد دو عامل مهم در وضعیت کنونی برای ایجاد نوسانات و التهاب قیمتی در بازار هستند.

وضعیت بازار آهن طی روزهای جاری نشان می دهد که التهابات بازار، موتور محرک قیمت هاست و این رشد در شرایطی است که شاهد کاهش قیمت ها در سطح جهانی هستیم. از این رو دلیل اصلی رشد نرخ در بازار آهن و فولاد را باید کاملا در فضای داخلی بررسی کنیم که متأثر از رشد قیمت دلار است. در واقع باید گفت که بازار همواره با رصد کردن تغییرات نرخ دلار، در انتظار تغییرات در عملکرد قیمتی خود است. بررسی آمارهای بورس کالا ار هفته گذشته تا دیروز نشان می دهد که دو عرضه در بورس صورت گرفته است و در نهایت سبد مخلوط تیرآهن ذوب‌آهن، تیرآهن ۱۸-۱۴ ذوب‌آهن و سبد میلگرد خراسان با جهش‌های قیمتی به ترتیب ۷۰ تومان، ۵۳۵ تومان و ۴۳۱ تومان همراه بوده اند. فعالان بازار فولاد بر این باورند که ظهور سه عامل در بازار موجب افزایش قیمت ها شده است که عبارتند از : «قیمت ضایعات بالا، قیمت کالا پایین و قیمت شمش بالا»

بنابراین کارخانه هایی هستند که ترجیح می دهند تیرآهن طول کوتاه را خریداری کرده و از آن شمش تولید کنند تا برایشان مقرون به صرفه باشد. بررسی قیمت های هفته اخیر نشان می دهد که قیمت این دسته از تیرآهن و شمش ها دارای فاصله قابل توجهی هستند که در این میان برتری قیمتی با شمش است بدین معنی که برای شرکت های فوق مقرون به صرفه است که تیرآهن های ذکر شده را خریداری کرده و با تبدیل آنها به شمش، اقدام به فروش شمش کنند.

فعالان بازار آهن و فولاد کاهش و یا توقف قیمت ها در برهه کنونی را بعید نمی دانند چراکه آنها بر این باورند، اگر عرضه شمش صورت گیرد، پس از آن هر کارخانه ای که شمش خرید کند موظف به پایین آوردن قیمت مقاطع تولیدی خود است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/06 - 14:31 پاسخ

    سلام ای مردم شما را به خدا اینجا چه خبر است این افزایش قیمتها با هیچ تحلیل اقتصادی برای انان که رصد می کنند بازارهای اقتصادی ایران و جهان را ،این افزایش قیمتها بیشتر شبیه شعبده بازی است و با هیچ کدام از واقعیتهای بازار مصرف داخلی و بازارهای جهانی و بازارهای صادراتی ایران سازگاری ندارند ای کاش یک نشست خبری برگزار شود تامیزان مصرفداخلی و صادات را بیان کنیم تا شماها مردم فهیم بدانید انچه که در این قیمت گذاریهادر حال انجام است صرفا سو استفاده ازمیزان نقدینگی بوده که در دست دلالان و سود جوها میباشد و بعد از این بازی کوتاه مدت دوباره بازار را با سقوط قیمتی عجیبی روبرو خواهند نمود

  • محمد موسایی
    محمد موسایی1397/12/06 - 13:51 پاسخ

    باسلام.لعنت خدا به وزیر صمت و دولت بی تدبیر.که هر چه میکشیم از بی تدبیری این دولت نامرده.اینا فقط قد دارن مردم رو عصبانی کنن تا به مقاصد شوم خود برسند.ما هم یه عده بدبختیم که دم دیقه سری به اینجا میزنیم ببینیم آهن گرونتر نشده یه سقفی برا خودمون بسازیم.با این اوضاع باید مدام شرمندگی برامون مونه.خدایا شرمندشون کن خدایا نابودشون کن فقط تویی که میتونی اینا رو سرجاشون بنشونی.