عرضه ارزانترین فولاد از سوی ایران

عرضه ارزانترین فولاد از سوی ایران

خبرگزاری شبستان:کشورمان در تولید فولاد دارای جایگاه بین المللی است به طوری که در حال حاضر چهاردهمین فولاد ساز جهان است و بنا به اعتقاد کارشناسان جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی ارزانترین فولاد را در دنیا عرضه می کند. فولاد پر مصرف‌ترین فلز صنعتی است و مصرفش پیوسته افزایش می‌یابد. امروزه تولید فولاد جهان نزدیک به هزار و سیصد میلیون تن ...

خبرگزاری شبستان:کشورمان در تولید فولاد دارای جایگاه بین المللی است به طوری که در حال حاضر چهاردهمین فولاد ساز جهان است و بنا به اعتقاد کارشناسان جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی ارزانترین فولاد را در دنیا عرضه می کند. فولاد پر مصرف‌ترین فلز صنعتی است و مصرفش پیوسته افزایش می‌یابد. امروزه تولید فولاد جهان نزدیک به هزار و سیصد میلیون تن در سال است. گفته می‌شود فولاد سازی از هندوستان به ایران آمده است، زیرا در دوران باستان، فولاد هندی بنام بوده است. فولاد چند جوشی است. برای ساختن فولاد، کربن آهن خامِ سفید را می‌سوزانند، تا از۵/۳ تا ۶ درصد به ۲/۰ تا ۵/۱ درصد وزنش کاهش یابد، عنصر‌های دیگر را در آن اندازه می‌کنند تا فولاد خواسته شده ساخته شود. بنابراین گزارش، کشورمان در تولید فولاد دارای جایگاه بین المللی است به طوری که در سال 2010 در مقام هفدهم دنیا قرار داشت و در حال حاضر چهاردهمین فولاد ساز جهان است.

 

 بنابراین گزارش، کشورمان در زمینه تولید فولاد به پیشرفتی رسیده است که بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد؛ رشد تولید فولاد خام ایران در ماه اکتبر (دهم مهر تا دهم آبان ماه) نزدیک به 24 درصد رشد را ثبت کرده و این میزان در 10 ماهه میلادی (دوازدهم دی 1394 تا دهم آبان 1395) بیش از 9 درصد شده است. بنا به اعتقاد کارشناسان جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی ارزانترین فولاد را در دنیا عرضه می کند و در دو سال گذشته این فلز از سایر کشورهای جهان توسط کشورمان ارزانتر فروخته شد.

 

این گزارش می افزاید: سید بهادر احرامیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران  در این زمینه به پایگاه اطلاع رسانی اتاق تهران گفته است: "قیمت مناسب ایران در مورد تمام تولیدات فولادی اعم از ورق‌های فولادی، میلگرد و دیگر محصولات با در نظر گرفتن میانگین قیمت صادق است و ایران تولیدات خود را از چین هم ارزانتر به بازار عرضه کرد. ایران اکنون مازاد تولید فولاد دارد و از کشورهای صادرکننده محصولات فولادی است و در بیشتر فصول سال ارزان‌ترین فولاد در کشور عرضه می شود."

 

بنابراین گزارش و براساس اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ سال گذشته بالغ بر 4.1 میلیون تن فولاد خام از سوی ایران به بازارهای صادراتی عرضه شده است .

 

یادآور می شود: براساس سند چشم انداز 1404 ، قرار است ظرفیت فولاد ایران به 55 میلیون تن برسد که از این رقم حدود 15 میلیون تن برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. جمهوری اسلامی چهاردهمین فولاد ساز جهان است و انتظار می رود تا پایان 95 بیش از 18 میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)