عرضه کنندگان آهن در انتظار افزایش قیمت ها

عرضه کنندگان آهن در انتظار افزایش قیمت ها
عرضه کنندگان آهن در انتظار افزایش قیمت ها

در اواخر وقت روز گذشته بازار اهن شاهد تغییر رویه ای در قیمت گذاری محصولات خود گشت. به طوری بود که برخی از عرضه کنندگان ورق گالوانیزه از اعلام قیمت های خود امتناع ورزیدند. این حواشی همان میل پنهان عرضه کننده داخلی در جنب و جوش...

در اواخر وقت روز گذشته بازار اهن شاهد تغییر رویه ای در قیمت گذاری محصولات خود گشت. به طوری بود که برخی از عرضه کنندگان ورق گالوانیزه از اعلام قیمت های خود امتناع ورزیدند. این حواشی همان میل پنهان عرضه کننده داخلی در جنب و جوش و افزایش قیمت ها می باشد.

کارشناسان علت این نوسانات را در مسایل سیاسی کشور هم چون توقیف کشتی انگلستان در اقدام متقابل ایران دانسته اند؛ اقداماتی که سبب گشته تا احتمال بلوکه شدن دارایی های ایران در این کشور به شدت بالا بگیرد.

التهابات این چنینی بازار ارز را نیز مجددا وارد فاز افزایش قیمت کرده است که خود عاملی در بی نظمی های اخیر بازار های موازی نیز می باشد؛ از این رو بانک مرکزی بیش از پیش در تلاش برای محیط شدن بر این بازار و مهار آن می باشد.  کنار هم قرار گرفتن این سیگنال های دریافتی از سمت بازار، نشان دهنده شروع شکل گیری احتمالی یک موج افزایشی خواهد بود؛ موجی که معتقدیم با توجه به متغیرهای اثرگذار بلند مدت بر بازار داخلی آهن آلات  و همچنین موفقیت های صورت گرفته از سمت بانک مرکزی در مهار بازار ارز، از پایداری و دوام بلند مدت برخوردار نخواهد بود. چه بسا که این موج احتمالی قبل از شکل‌گیری، با توجه به شرایط حاکم بر بازار، زود هنگام، شکسته شده یا به مرحله تشکیل نرسد.

عرضه کنندگان بازار آهن از ثبات قیمت ارز و رکود بازار به کررات گلایه داشته اند چرا  که متقاضیان مصرفی آهن برای تهیه نیاز خویش صبر پیشه کرده اند و برای خرید پیش قدم نمی شوند و تا رسیدن به کف قیمت ها از خرید خود امتناع می ورزند. طبق بررسی های صورت گرفته، هر دو سمت عرضه و تقاضا که ناخواسته درگیر بازی های سیاسی کشور شده اند بازنده ی این جریانات می باشند چرا که اصحاب قدرت با توجه توانایی اتصال به منابع خبری بزرگ قطعا قابلیت انعطاف و مانور بیشتری کسب اهداف خویش می باشند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (11)

  • م...ر
    م...ر1398/04/31 - 22:47 پاسخ

    برادر من هموطن من نخرید ببین چی میشه...........مجبورن پایین بیارن. مجبورا

  • محسن
    محسن1398/04/31 - 22:32 پاسخ

    دوستان فقط چند هفته دیگه مونده ک ارزونی بباره و پیش فروش و صادارات نیز ب خارج از کشور صفر میشه اما کو گوش شنوا ک میگن ۸تا ۱۲میلیون بعضی ها ضرر کردن و افسوس میخورن😁

  • gh
    gh1398/04/31 - 16:54 پاسخ

    بنده خداها نمیدونن رو چه اصولی قیمت گذاری کنن این کارخونه دارها. دوباره به دلار دستاویز شدن . همین دلار با کاهش میبرشون به قعر. میدونن قیمتها داره میاد رو کانال 3 تومان دارن دست و پا میزنن. به 4050 که میرسه بلوف افزایش قیمت میزنن که نریزه پایین .خیلی قیمت کاذبه و حداقل 1000 تومان حباب داره . دنبال سود مازاد حباب هستن . خریدار ندارن دارن بازار گرمی میکنن.

  • مرتضی منوری
    مرتضی منوری1398/04/31 - 16:13 پاسخ

    سلام این افزایش ها مقطعی و موقتی ست و صرفا برای تحریک مردم که فک کنن داره گرون میشه و سریع برن بخرن ، نه صادرات هست و نه خرید ، تا قیمتها واقعی نشوند و وارد کانال ۳۰۰۰ نشه هیچکدوم حق خرید نداریم بیاید برای یکبار هم که شده اتحاد داشته باشیم حالا که توی این مملکت نه دولت به فکر مردم هست و نه حکومت ، لااقل خودمون به فکر باشیم و اتحاد داشته باشیم . تحریم خرید آهن تا زمانی که قیمتها مناسب شوند . یا علی.

  • حمید احمدی
    حمید احمدی1398/04/31 - 14:26 پاسخ

    مردم عزیز،خواهشا یه کمی صبر کنید و نخرید

  • محمود
    محمود1398/04/31 - 13:19 پاسخ

    سلام این افزایش ها مقطعی و موقتی ست و صرفا برای تحریک مردم که فک کنن داره گرون میشه و سریع برن بخرن ، نه صادرات هست و نه خرید ، تا قیمتها واقعی نشوند و وارد کانال 3000 نشه هیچکدوم حق خرید نداریم بیاید برای یکبار هم که شده اتحاد داشته باشیم حالا که توی این مملکت نه دولت به فکر مردم هست و نه حکومت ، لااقل خودمون به فکر باشیم و اتحاد داشته باشیم . تحریم خرید آهن تا زمانی که قیمتها مناسب شوند . یا علی.

  • محمدی
    محمدی1398/04/31 - 12:14 پاسخ

    انتظار خوبه البته برای کاهش قیمت همه آگاه شدن نه صادرات هست ونه خرید فقط قیمت کاهشی هست

  • واقع بین
    واقع بین1398/04/31 - 11:50 پاسخ

    مردم شهید پرور گول کارخانه‌ها را نخورید کارخانه‌ها دارن دست و پا میزنن چاره ای جز کاهش ندارن فقط خرید نکنید صبور باشید

  • حاج علی
    حاج علی1398/04/31 - 11:16 پاسخ

    سلام بازار آهن ایران تحریم هست و هیچ ربطی به این ها نداره ....فقط دوستان گول این حرف ها رو نخورید و آهن نخرید ..کاهش شدید قیمت ها در راه هست ....فقط صبور باشید و نخرید ..ببینید تولید کننده گان داخل قیمت ها رو ببرند بالا ..کسی خریدار نیست .. فقط نخرید و اتحاد داشته باشین ..

  • میراحمدی
    میراحمدی 1398/04/31 - 11:06 پاسخ

    چند وقت پیش به همسایمون گفتم نخر تحریمیم ارزون میشه .گفت نه بابا امروز 100 تومن رفته روش .بعد یه ماه دیدمش گفت 12 میلیون ضرر کردم میلگرد کلی ارزون شده .ناراحت نشدم خیلی هم خوشحال شدم .بهش گفتم شماهایید که این مملکتو به سوی ناکجا آباد میکشونید

  • رسولی
    رسولی1398/04/31 - 11:04 پاسخ

    دوباره گرون شد .همه اونایی که عادت به خرید هیجانی و بر هم زدن بازار ایران دارید .بدویید بخرید .الان تموم میشه.منم اینجا میایستم و نگاه میکنم وقتی ارزون شد میخرم و به ریش اونایی که ضرر کردن میخندم.😊😊😊