عوامل تنظیم بازار فولاد

عوامل تنظیم بازار فولاد
عوامل تنظیم بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، طی چند روز گذشته به سبب عدم عرضه شمش فولاد سازان بزرگ در بورس کالا، بازار مقاطع طویل فولادی تا حدودی با کمبود جدی شمش قوس مواجه شده است. از سوی دیگر این کمبود فرصتی...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، طی چند روز گذشته به سبب عدم عرضه شمش فولاد سازان بزرگ در بورس کالا، بازار مقاطع طویل فولادی تا حدودی با کمبود جدی شمش قوس مواجه شده است. از سوی دیگر این کمبود فرصتی را فراهم آورده تا فولاد سازان کوچکتر بخش خصوصی حوزه القایی در کمبود شمش قوس، تمایل به افزایش قیمت از خود نشان دهند، به طوری که بنا بر گزارش نرخ باکس شاهد افزایش متوسط حدودا ۵۰ تومانی نرخ شمش القایی در این بازار بودیم.

از طرفی فقدان تقاضای موثر و مصرفی یا به عبارت دیگر عدم رونق بازار محصول نهایی در بازار داخلی موجب شده تا اکثر نورد کاران داخلی در مواجه با این فشار وارده از سمت حوزه القایی از خود مقاومت نشان داده و هم چنان حفظ ثبات را در دستور کار خود قرار دهند.از طرف دیگر برخی از این نورد کاران، برای تولید محصول ممتاز خود نیاز به تامین شمش قوس دارند که معمولا از بورس کالا تهیه شده و به بازار القایی مرتبط نمی باشد.

شرایطی که به وجود آمده است برخی از این تولید‌ کنندگان حوزه نورد بخش خصوصی را با چالش جدی مواجه ساخته است، چرا که نه‌ تنها شمش القایی تامین کننده مواد اولیه محصول تولیدی آنها نخواهد بود بلکه با ادامه این وضعیت چه بسا ممکن است خط تولید آنها متوقف گردد یا مجبور به استفاده از مواد اولیه ‌ای گردند که کیفیت محصول خروجی آنها را تغییر داده که قطعا مورد پذیرش مشتریان آنها واقع نخواهد شد.

با توجه به پیشنهاد قیمت میلگرد آجدار ۴۰۰۰ الی ۴۰۵۰ تومان با احتساب مالیات ارزش افزوده در حجم عمده از برخی مبادی این حوزه در بازار داخلی و خارج از بورس کالا، نرخ پایه کنونی میلگرد آجدار علی رغم کاهش ۷۰ تومانی هم چنان برای سرمایه گذار میانی جذاب دیده نشده و لذا همان طوری که شاهد بود ایم، عرضه ها هم چنان بدون متقاضی باقی .

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محمدرضا
    محمدرضا1398/05/15 - 11:39 پاسخ

    سلام نخرید که وعده ی خدا نزدیکه مکرشونو میخواد به خودشون برگردونه این تولید کنندهارو هفدهوم ترامپ تحریمارو اجرا میکنه و این خون خوار هارو میزاره لای منگنه