فروکش نوسانات در بازار آهن

فروکش نوسانات در بازار آهن

آهن پرایس: پس از نوسانات افزایشی نرخ محصولات فولادی که هفته گذشته در پی رشد مثبت قیمت دلار ایجاد شد، پنجشنبه گذشته بازار آهن و فولاد تاحدودی از تکاپو افتاد و قیمت روز آهن آلات در عمده‌ مبادی فروش ثابت اعلام شدنرخ دلار نیز از کانال ۳۳ هزار تومانی کمی عقب نشست

آهن پرایس: پس از نوسانات افزایشی نرخ محصولات فولادی که هفته گذشته در پی رشد مثبت قیمت دلار ایجاد شد، پنجشنبه گذشته بازار آهن و فولاد تاحدودی از تکاپو افتاد و قیمت روز آهن آلات در عمده‌ مبادی فروش ثابت اعلام شد.

نرخ دلار نیز از کانال ۳۳ هزار تومانی کمی عقب نشست و پایان روز پنجشنبه در بازار آزاد ۳۲ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش رسید.

تحلیل نوسانات بازار آهن

آرامش و ثبات در قیمت میلگرد آجدار روز پنجشنبه تقریبا در تمامی شرکت‌ها مشاهده شد. هفته دوم مهرماه قیمت میلگرد روندی صعودی داشت به طوری که میانگین نرخ میلگرد سایز ۱۴ بین ۱۶ هزار و ۷۰ الی ۱۶ هزار و ۱۹۸ تومان برآورد شد.

قیمت قوطی پروفیل و انواع لوله‌ها نیز با توقف در کانال ۲۲ هزار تومانی، آخر هفته گذشته در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد. به طور کلی قیمت پروفیل ضخامت ۲ در یک هفته‌ گذشته افزایشی بود و در بازه ۲۱ هزار و ۸۲۵ الی ۲۲ هزار و ۴۲۵ تومان اعلام می‌شد.

قیمت نبشی و ناودانی نیز مانند اغلب محصولات فولادی بدون تغییر قیمت اعلام شد اما در یک هفته گذشته نرخ آن صعودی بود که میزان آن حدود ۲۰۰ تومان برآورد شد، نرخ نبشی در هفته دوم مهرماه در بازه ۱۷ هزار و ۳۰۹ تومان الی ۱۷ هزار و ۵۹۱ تومان در نوسان بود.

قیمت روز تیراهن هم در بخش شاخه‌فروشی و هم در بخش کیلوفروشی روند نسبتا آرامی داشت و تغییر قیمتی مشاهده نشد، اما به طور کلی در یک هفته گذشته هر کیلو تیرآهن سایز ۱۴ برخلاف سایر محصولات فولادی حدود ۵۲۵ تومان کاهش قیمت داشت و در بازه ۱۷ هزار و ۴۲۵ تومان الی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در نوسان بود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: پشتیبان قیمت آهن در بازار داخلی

همانطور که از آمار و گزارش‌ها برمی‌آید بازار آهن و فولاد داخلی کشور پتانسیل چندانی برای افزایش قیمت ندارد و اگر نوسانی در قیمت اهن الات ایجاد شد ناشی از افزایش قیمت دلار بود، با این اوصاف اگر تغییری در بازار ارز ایجاد نشود بازار آهن نیز ممکن است ثابت بماند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)