فعال سازی بورس سنگ آهن در کشور

فعال سازی بورس سنگ آهن در کشور
فعال سازی بورس سنگ آهن در کشور

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، عملکرد مطلوب بورس سنگ آهن در اینده، باعث افت بسیار واسطه گری در زمینه خرید و فروش سنگ آهن خواهد شد. عده بسیاری از تولید کنندگان سنگ آهن داخل کشور از برخی شرایط از جمله تعویق وصول بدهی هایشان از سوی کارخانه های فولاد گلایه دارند. از این رو انجمن سنگ آهن کشور و مسئولان معدنی مربوطه در این زمینه، اقدام به فعال سازی بورس سنگ آهن در کشور کرده اند که بدین وسیله بتوانند 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، عملکرد مطلوب بورس سنگ آهن در اینده، باعث افت بسیار واسطه گری در زمینه خرید و فروش سنگ آهن خواهد شد.

عده بسیاری از تولید کنندگان سنگ آهن داخل کشور از برخی شرایط از جمله تعویق وصول بدهی هایشان از سوی کارخانه های فولاد گلایه دارند. از این رو انجمن سنگ آهن کشور و مسئولان معدنی مربوطه در این زمینه، اقدام به فعال سازی بورس سنگ آهن در کشور کرده اند که بدین وسیله بتوانند برخی از مشکلات موجود در بخش سنگ آهن را حل کرده و دست واسطه ها را از این بازار پر سود کوتاه کنند.

یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه سنگ آهن وجود دارد، تعرفه گذاری بر روی این محصول می باشد. تعرفه گذاری بر روی سنگ آهن، نه تنها بخش تولید، بلکه با ارسال علامت‌های منفی، سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. مسئله ای که درباره وضع تعرفه صادراتی برای سنگ‌آهن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌شود، تامین مواد اولیه داخل کشور می باشد. زیرا طبق این نظریه که با وجود ایجاد ظرفیت‌های داخلی برای فرآوری سنگ‌آهن و راه‌اندازی واحدهای جدید که ظرفیت تولید کنسانتره را به ۱۹ میلیون تن و گندله را به ۵/ ۱۷میلیون تن می رساند، دیگر صادرات سنگ آهن نیاز نمی باشد.

هادی گلزار عضو انجمن سنگ‌آهن ایران در این باره می گوید: بازار های کل دنیا از دلالان پاک شده است اما در کشور ما این قشر بیشتر به سوی بخش های دولتی نفوذ کرده اند؛ چرا که در بخش های دولتی هم پول بیشتری وجود دارد و هم از این طریق می توانند منابع مورد نیاز شرکت های دولتی را تامین کنند. وی در ادامه افزود: روندی مطلوب بازار سنگ آهن ایران و ورود این بازار در بورس، باعث بهتر شدن فعالیت های اقتصادی این بازار معدنی شده وهمین امر در آینده نه چندان دور موجب کوتاه شدن دست دلالان از این بازار خواهد شد. هادی گلزار گفت: در گذشته نقش دلالان بسیار پر رنگ تر از شرایط فعلی بوده است، چرا که می توانستند با سرمایه بالا و ریسک پایین به راحتی بازار را در دستانشان گیرند.

عضو انجمن سنگ‌آهن ایران در اخر خاطر نشان کرد: در حالت کلی، دلالان به معادن ضعیف تر حمله می کردند و معادنی که بدهکارن بسیاری داشتند را خریداری می کردند.  در این راستا،انجمن سنگ آهن ایران در مسیر حل این مشکل و کوتاه کردن دست دلالان از معادن کوچک، گروه حمایت از معادن کوچک را تشکیل داد. این انجمن وظفیه دارد کارخانه های بزرگ را با معادن کوچکی اشنایی داده تا هم از این طریق معادن کوچک بتوانند محصولات خود را بدون واسطه به این کارخانه‌ها بفروشند و هم از طرف دیگر کارخانه‌های بزرگ با مشکل تامین مواد اولیه مواجه نشوند.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)