مشکلات نوسان قیمت در بازار فولاد

مشکلات نوسان قیمت در بازار فولاد
مشکلات نوسان قیمت در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، عمده‌ ترین مشکل واحد های فولاد سازی را نوسانات مکرر قیمت مواد اولیه و عدم ثبات قیمت در بازار دانست، تامین تجهیزات و قطعات یدکی خارجی مورد نیاز، در شرایط تحریمی، از دیگر چالش‌ های...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، عمده‌ ترین مشکل واحد های فولاد سازی را نوسانات مکرر قیمت مواد اولیه و عدم ثبات قیمت در بازار دانست، تامین تجهیزات و قطعات یدکی خارجی مورد نیاز، در شرایط تحریمی، از دیگر چالش‌ های پیش روی فولاد سازان است که سعی بر این است این مشکل را تا حد زیادی با بومی ‌سازی و مهندسی معکوس حل شود. اما در هر حال حاضر برای تامین برخی قطعات و تجهیزات مانند الکترود که فعلا امکان تولید آن در کشور امکان ‌پذیر نیست، هم چنان نیازمند واردات می باشد و گاهی تحریم‌ های موجود، که این پروسه بسیار سخت می شود.
از این رو به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، اهمیت ورود به بازار صادراتی محصولات فولادی، در حال حاضر محصول عمده تولید شده در واحد نورد کارخانه، میلگرد آجدار از ۸ تا ۳۲ میلی‌متر بوده و هدف‌ گذاری، بیشتر بر مبنای نیاز بازار داخلی و مصرف در داخل کشور بوده است. در عین حال، با توجه به اهمیت حضور در بازار های خارجی، اخیرا صادرات را نیز جزو اهداف خود قرار داده‌ و محصولات نوردی کارخانه ها به کشور های پاکستان و عراق نیز صادر می شود.
بازار جهانی امکان خوبی را برای تولید کنندگان کشور ایجاد می‌ کند و می ‌تواند با توسعه طرح‌ های عمرانی، گسترش یابد، امیدواریم  بخش‌ های مربوطه در وزارت صمت که اخیرا حمایت‌ های خوبی از فولاد سازان کرده‌ اند نیز همکاری‌ های لازم را انجام دهند تا با کم شدن بروکراسی ‌های اداری و مواردی مثل پروسه طولانی گمرک، در زمینه صادرات محصولات فولادی بهتر عمل کنند. از این رو متاسفانه برنامه‌ریزی ‌ها و زمان‌ بندی‌ های انجام شده در مورد واحد فولاد سازی، به دلیل مشکلات مالی مطابق انتظار پیش نرفته و در حال حاضر فعالیت‌ های بازار فولاد نیز تا حدودی متوقف شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)