معافیت مالیاتی محصولات فولادی

معافیت مالیاتی محصولات فولادی
معافیت مالیاتی محصولات فولادی

آهن پرایس: بررسی جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد بنابر سخنان نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به پایان رسیده و طرح مذکور در این کمیسیون به تصویب رسیده است. وی همچنین تاکید کرد: معافیت مالیاتی برای محصولات میانی و ابتدایی فولاد در...

آهن پرایس: بررسی جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد بنابر سخنان نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به پایان رسیده و طرح مذکور در این کمیسیون به تصویب رسیده است. وی همچنین تاکید کرد: معافیت مالیاتی برای محصولات میانی و ابتدایی فولاد در این طرح برداشته شده است، اما محصولات انتهای زنجیره همچنان معافیت مالیاتی خواهند داشت، زیرا تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست که به وسیله معافیت مالیاتی به خام فروشی کمک کنیم.

با توجه به اینکه روز 23 دی کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با 168 رای موافق، 22 رای مخالف و 8 رای ممتنع در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و مقرر شد جزئیات آن با مشورت مجدد نمایندگان مجلس و دولت در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شود، حالا نایب رئیس این کمیسیون از پایان بررسی جرئیات این طرح و همچنین تصویب آن خبر داده است.

علی جدی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: جزئیات طرح توسعه و تولید پایدارزنجیره فولاد در کمیسیون صنایع مجلس به تصویب رسید. البته لازم به ذکر است که پیش از این کلیات این  طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده بود اما جهت بررسی جزئیات به کمیسیون صنایع ارجاع داده شده بود. در بررسی های کمیسیون مواردی از این طرح دست خوش تغییراتی شد اما مسائل مهمی همچون عرضه کل زنجیره فولاد در بورس به تصویب رسید.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : دست های پشت پرده بازار فولاد

وی با اشاره به موضوع تاکید برطرح فولادی مجلس بر صادرات نهایی زنجیره فولاد، ادامه داد: معافیت مالیاتی برای محصولات میانی و ابتدایی فولاد در این طرح برداشته شده است اما محصولات انتهای زنجیره فولاد همچنان دارای معافیت مالیاتی خواهند بود. این تصمیم به دلیل پیش رفتن تولید به سوی انتهای زنجیره و همچنین جلوگیری از خام فروشی گرفته شده است.

همانطور که ذکر شد، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی کمک به خام فروشی از طریق معافیت مالیاتی قابل قبول نیست. در رابطه با سنگ معدن نیز مردم دارای منافعی هستند که به آن نیز میبایست توجه شود، اینکه هم معافیت مالیاتی وجود داشته باشد و هم صادرات به صورت خام فروشی صورت گیرد امکان پذیر نیست.

جدی در رابطه با تاثیرات قیمت فولاد بر صنایع کشور بیان کرد: با وجود اینکه تولید فولاد در کشور مازاد بر مصرف است اما در بخش عرضه با برخی مشکلات روبه رو شده است. در نهایت تولید کنندگان فولاد بر اساس طرح مجلس می بایست در ابتدا اقدام به عرضه محصولات خود در بورس کالا کنند و در صورت نبود خریدار برای محصولاتشان می توانند صادرات خود را انجام بدهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)