معاملات میلگرد در بازار فولاد

معاملات میلگرد در بازار فولاد
معاملات میلگرد در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر عرضه میلگرد در بازار بیش از تقاضا بوده و به همین دلیل قیمت ‌ها کاهش یافته است. میلگرد به‌ اندازه نیاز بازار از سوی کارخانه‌ ها تولید می‌ شود و موجودی انبار بسیاری از آن‌ ها نیز کافی است. اما در مقابل، به‌ دلیل رکود حاکم بر صنایع مصرف‌ کننده...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر عرضه میلگرد در بازار بیش از تقاضا بوده و به همین دلیل قیمت ‌ها کاهش یافته است. میلگرد به‌ اندازه نیاز بازار از سوی کارخانه‌ ها تولید می‌ شود و موجودی انبار بسیاری از آن‌ ها نیز کافی است. اما در مقابل، به‌ دلیل رکود حاکم بر صنایع مصرف‌ کننده میلگرد، تقاضا در بازار کاهش پیدا کرده است. 
بنا بر این فعالیت در حوزه صادرات از سوی تولید کنندگان ضروری به‌ نظر می ‌رسد. با این وجود، مقررات و دستور العمل‌ های دولت باعث شدند صادرات با افت مواجه شود. عرضه میلگرد در کشور هم از طریق تولید کننده و هم از طریق توزیع‌ کنندگان امکان ‌پذیر است، به‌ طوری که کارخانه‌ ها آمادگی فروش به هر خریداری را دارند. حتی مشاهده می‌ شود که بر خلاف گذشته، برخی کارخانه ‌ها برای فروش محصولات خود مانند میلگرد، تبلیغات تلویزیونی انجام می‌ دهند، در حالی که این امر پیش‌ تر سابقه نداشت و آهن به‌ دلیل اینکه یک کالای استراتژیک است، به تبلیغ نیاز ندارد.
در حال حاضر برخی از فعالان بازار میلگرد، خرید و فروش را به‌ صورت آنلاین انجام می ‌دهند، البته این نوع تجارت باید تحت کنترل قرار گیرد زیرا لازم است که تراکنش‌ های مالی و انتقال کالا به ‌درستی انجام شود، قیمت کالا مناسب باشد و مالیات آن نیز پرداخت شود. با توجه به مخاطرات این نوع تجارت، ممکن است کالا در زمان مقرر تحویل داده نشود و از کیفیت لازم را نداشته باشد. در این روش حتی امکان کلاهبرداری نیز وجود دارد.
 بنا بر این باید فعالیت تمامی فروشندگانی که کالای خود را از طریق آنلاین معامله می‌کنند، نظارت دقیق وجود داشته باشد.فروشندگان آهن و فولاد به‌ عنوان ناظر و متولی به اطلاعات فروشندگان آنلاین دسترسی داشته باشد تا قیمت ‌ها و نحوه معاملات را کنترل کند تا هر زمان که مشکلی به‌ وجود آمد، این نهاد بتواند جلوی تخلفات احتمالی را بگیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)