مقایسه بخش خصوصی و دولتی در صنعت فولاد

مقایسه بخش خصوصی و دولتی در صنعت فولاد
مقایسه بخش خصوصی و دولتی در صنعت فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، روز گذشته کارخانه‌ ای که قیمت پایه محصولش کمتر محاسبه شده یک کارخانه دولتی (ذوب‌آهن) و کارخانه‌ ای که قیمت بالا تری را ثبت کرده مربوط به یک تولیدکننده بخش خصوصی (پرشین فولاد آریا) بوده است...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، روز گذشته کارخانه‌ ای که قیمت پایه محصولش کمتر محاسبه شده یک کارخانه دولتی (ذوب‌آهن) و کارخانه‌ ای که قیمت بالا تری را ثبت کرده مربوط به یک تولیدکننده بخش خصوصی (پرشین فولاد آریا) بوده است.
بررسی قیمت پایه سبد میلگرد ذوب ‌آهن و سبد میلگرد پرشین فولاد آریا نشان می ‌دهد که قیمت کالای عرضه شده ذوب اهن به میزان ۵۹۱ ریال کمتر از قیمت کالای عرضه شده پرشین فولاد آریا بوده است، این در حالی است که معامله سبد میلگرد پرشین فولاد آریا که به ‌صورت نسیه نیز به فروش رسید در پایان با اختلاف قیمت  ۱۵۶ تومانی خاتمه یافت.
نکته دیگری که در بررسی و رصد قیمت‌ ها در عرضه‌ های روز های ابتدایی هفته جاری به چشم خورد، قیمت پایانی میانگین موزون ثبت شده شمش از تولید‌ کننده آهن و فولاد ارفع در تاریخ یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ بود که با قیمت پایانی میانگین موزون و تیر آهنذوب آهن اصفهان تقریبا پایاپای و یکسان بود به‌ طوری‌که‌ قیمت تیر آهن به‌ عنوان کالای نهایی تنها ۲۸ تومان با قیمت شمش تفاوت نرخ داشت. از ابتدای هفته تا کنون به میزان ۸۴ هزار و ۲۳۶ تن کالای فولادی و شمش در بورس کالا معامله شده است، در شرایطی که بازار فولاد مدت ‌هاست از نبود مصرف‌ کننده واقعی رنج می‌برد، رصد قیمتی در بستر بورس کالا هم نشانه‌ های محرزی از عدم تعادل در بازار را نشان می‌دهد، اما این که به چه دلیل شاهد این عدم تعادل در بازار هستیم خود به ریشه‌ یابی جدی اوضاع معاملات در بازار نیاز دارد که شاید یکی از این موارد تغییراتی دست ‌ساخته در ساز‌ و‌ کار بازار باشد. آن هم در شرایطی که بعد از رصد قیمت‌ها در هفته‌های پیش، شاهد افت جدی نرخ در آن می باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)