ممانعت از صادرات مواد خام

ممانعت از صادرات مواد خام
ممانعت از صادرات مواد خام

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صادرات یکی از لازمه‌ های توسعه صنایع گوناگون به‌ شمار می‌رود و تاثیر بسزایی در رشد ارزآوری دارد؛ از این رو جایگاه ویژه ‌ای را به خود اختصاص داده و باید مورد توجه قرار گیرد. با این وجود تامین نیاز داخلی کشور باید در اولویت قرار گیرد و از صادرات مواد خامی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صادرات یکی از لازمه‌ های توسعه صنایع گوناگون به‌ شمار می‌رود و تاثیر بسزایی در رشد ارزآوری دارد؛ از این رو جایگاه ویژه ‌ای را به خود اختصاص داده و باید مورد توجه قرار گیرد. با این وجود تامین نیاز داخلی کشور باید در اولویت قرار گیرد و از صادرات مواد خامی که امکان استفاده از آنها در کشور وجود دارد،جلوگیری شود. 

می‌توان تاکید کرد صادرات محصولات فولادی در مقام محصولات نهایی این صنعت باید مورد توجه قرار گیرد و با اجرای اقدامات مختلف از توسعه و رشد آن حمایت شود. درحال‌حاضر در کشور ما بیش از ۶۰۰ گروه از انواع محصولات لوله و پروفیلی تولید می‌شود و توجه به این نکته ضروری به‌نظر می‌رسد که ظرفیت تولید در این صنعت به‌ مراتب بیشتر از نیاز کشور است، بنابراین باید مازاد نیاز، صادر شود. میزان صادرات این صنعت در سال گذشته ۵۰۰ میلیون یورو برآورد شده و چنانچه مواد اولیه مورد نیاز این صنایع با قیمت مناسب تامین شود، امکان رشد صادرات آن نیز وجود دارد. 

ممانعت از صادرات مواد خام، زمینه ایجاد ارزش افزوده بیشتر را در کشور فراهم می‌کند و رونق بیشتر اقتصادی را به همراه دارد. در همین راستا ستاد تنظیم بازار با هدف تحقق هدف یاد شده در چند ماه قبل مصوب کرد که صادرات محصولات خام نیازمند کسب مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد. هر چند این مصوبه به‌ طور ناخواسته به صنعت لوله و پروفیل نیز تخصیص داده شد اما با پیگیری‌های انجام شده و پس از تغییر معاونت امور معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اجرای این مصوبه برای تولیدکنندگان لوله و پروفیل، منتفی شد. تولید کنندگان در صنایع مختلف از جان خود می‌گذرند تا در جبهه‌های تولید حضور پیدا کنند اما به ‌جای آن که حمایت لازم از آنها انجام شود، تغییرات مداوم قوانین، فعالیت آنها را بیش از پیش دشوار می‌کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)