نـوسان قیمـت آهن آلات در بازار خارجـی

نـوسان قیمـت آهن آلات در بازار خارجـی
نـوسان قیمـت آهن آلات در بازار خارجـی

در مقاله زیر به بررسی روند قیمت آهن آلات در بازارهای چین ، ترکیه  و اروپا می پردازیم . این آمارها حاکی از آن است که ، رشد بازارهای  فیوچـرز و افزایش تمایل به خرید ، قیمت میلگرد را در بازار چین بالا برده است. به طوری که قیمت تا 629 دلار هر تن درب کارخانه است که نسبت به روز قبل تا 8  دلار هر تن رشد داشته است.  میلگرد صادراتی چین نیز 3 دلار بالا رفته 535 دلار هر تن فوب می باشد و صادرکننده ها به دلیل رشدبازار داخلی پیشنهاد نمی دهند

آهن پرایس : در مقاله زیر به بررسی روند قیمت آهن آلات در بازارهای چین ، ترکیه  و اروپا می پردازیم . این آمارها حاکی از آن است که رشد بازارهای  فیوچـرز و افزایش تمایل به خرید ، قیمت میلگرد را در بازار چین بالا برده است. به طوری که قیمت تا 629 دلار هر تن درب کارخانه است که نسبت به روز قبل تا 8  دلار هر تن رشد داشته است.

 میلگرد صادراتی چین نیز 3 دلار بالا رفته 535 دلار هر تن فوب می باشد و صادرکننده ها به دلیل رشد بازار داخلی پیشنهاد نمی دهند و منتظر رشد قیمت بیشتر هستند. البته خریداران میلگرد چین به دنبال 500 تا 510 دلار هر تن فوب هستند.

در نگاهی دیگر به بازار ورق ترکیه می رسیم که قیمت آن روند نزولی را طی میکند. به دلیل خرید کم ، مصرف کننده ها ترجیح می دهند آخر سال موجودی انبارها را بالا نبرند. یکی دیگر از دلایل کاهش خرید ، افت ارزش لیـر ترکیه است . قیمت ورق گرم در بازار داخلی این کشور 550 تا 560 دلار هر تن درب کارخانه می باشد. از سوی دیگر  قیمت ورق سرد نیز در بازار ترکیه 635 تا 660 دلار هر تن درب کارخانه است. تقاضای میلگرد نیز در بازار ترکیه دچار ضعف شده است به طوری که عرضه کنندگان میلگرد همچنان با کمبود تقاضای صادراتی مواجه هستند. قیمت پیشنهادی میلگرد ترکیه 520 تا 530 دلارهر تن فوب است در حالی که خریدارها به دنبال 500 تا 510 دلار هر تن فوب می باشند. مفتول صادراتی ترکیه نیز بازار ساکتی دارد و قیمت 540 تا 550 دلار هر تن فوب و در ثبات است.

طبق آمار به دست آمده قیمت ورق گرم در اروپا با ثبات مواجه شده است. قیمت پایین محصولات وارداتی به اروپا نتوانسته تاثیری در روند قیمت ورق گرم در بازار اروپا بگذارد و قیمت این محصول در بازار جنوب و شمال اروپا ثابت مانده است. قیمت ورق گرم وارداتی به جنوب اروپا را 500 تا 510 یورو سی اف آر اعلام کرده که نسبت به 500 تا 525 یورو در تن هفته پیش کاهش داشته است. قیمت ورق گرم در بازار داخلی اروپا اخیرا 490 تا 520 یورو در تن تحویل درب کارخانه ثابت بود و تغییری نداشت. به عقیده برخی فعالان در بازار ، افت قیمت ورق گرم در بازار وارداتی به میزانی نبوده که بتواند تاثیری در قیمتهای بازار داخلی اروپا داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)