نوسان قیمت در بازار فولاد

نوسان قیمت در بازار فولاد
نوسان قیمت در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بالا رفتن نرخ پایه شمش و همچنین بهای فروش آن در رینگ معاملاتی بورس کالا سیگنالی مثبت برای رشد قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد بود، سیگنالی که به ‌سرعت در این بازار اثرگذار شد و قیمت مقاطع طویل فولادی در بازار آزاد در عین کمبود تقاضا...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بالا رفتن نرخ پایه شمش و همچنین بهای فروش آن در رینگ معاملاتی بورس کالا سیگنالی مثبت برای رشد قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد بود، سیگنالی که به ‌سرعت در این بازار اثرگذار شد و قیمت مقاطع طویل فولادی در بازار آزاد در عین کمبود تقاضا را بالا برد به گونه ‌ای که انواع میلگرد های سایز 14 تا 16 افزایش 100 تومانی در هر کیلوگرم یافتند. 

افزایش نرخ ارز نیمایی در قیمت پایه عرضه میلگرد نیز اثرگذار شد و در حالی که نرخ پایه عرضه سبد میلگرد در هفته قبل 7 هزار و 900 تومان به ازای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده بود، در اطلاعیه عرضه مقاطع فولادی نرخ پایه 8 هزار و 400 تومان تعیین شد که با احتساب مالیات ارزش افزوده و حق کارگزار قیمت فروش این میلگرد به 9 هزار و 200 تومان به‌ازای هر کیلوگرم می‌رسد.

در حالی که میلگرد در بازار آزاد با قیمت 9 هزار و 200 تومان به‌ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد عرضه این محصول با همین نرخ پایه از سویی سیگنال افزایش قیمت برای بازار آزاد به‌ شمار می ‌رود که این قیمت را کف قیمت این محصولات می‌داند. به اظهارات یکی از فعالان بازار فولاد، از دیگر اتفاقات عجیب در بازار آزاد مقاطع طویل فولادی حضور تیم ‌های نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار به ‌منظور کنترل انبارها بود. 

از این رو به‌ نظر می ‌رسد که این نظارت بر بازار نتیجه تصمیمات بیش از یک ماه قبل بود که بسیار دیرتر از موعد اجرایی شد و در شرایط فعلی بازار حتی می‌تواند نتیجه معکوس نیز بدهد. در هر حال جریان فعلی در بازار فولاد از روند کاهشی قیمت‌ ها به یک مسیر افزایشی وارد شده که مهم‌ترین دلیل آن رشد بهای نیمایی ارز و همچنین بازگشت ذهنیت‌های افزایشی به این بازار بوده است که می‌تواند سیگنال‌های متناقضی را برای بازار ترسیم کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)