نوسان قیمت ها در بازار فولاد

نوسان قیمت ها در بازار فولاد
نوسان قیمت ها در بازار فولاد

روند کلی رشد قیمت در بورس‌کالا به‌ عنوان محرک اصلی برای رشد نرخ در بازار داخلی مورد بررسی قرار گرفت که همین مطلب هم کم و بیش محقق شد و در عین ناباوری، شاهد رشد قیمت‌ ها در بازار فولاد بوده ایم. از سوی دیگر هم ‌اکنون برای محموله‌ هایی از شمش که زمان تحویل ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روند کلی رشد قیمت در بورس‌کالا به‌ عنوان محرک اصلی برای رشد نرخ در بازار داخلی مورد بررسی قرار گرفت که همین مطلب هم کم و بیش محقق شد و در عین ناباوری، شاهد رشد قیمت‌ ها در بازار فولاد بوده ایم. از سوی دیگر هم ‌اکنون برای محموله‌ هایی از شمش که زمان تحویل آن نزدیک است یا حتی تحویل شده است، شاهد هستیم که از روند افزایشی بازار شمش و متوسط قیمت‌ ها کاسته شده است اگر چه هنوز هم در مسیر رشد قیمت‌ ها و جود دارد. 

به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، متوسط بهای میلگرد بر اساس زمان تحویل فیزیکی آن در بورس‌ کالا نشان می‌ دهد که جریان کلی در بازار داخلی با محوریت سیگنال قیمتی میلگرد در بورس‌ کالا، می ‌تواند در یک مسیر افزایشی حرکت کند. این داده را می ‌توان مهم‌ ترین سیگنال قیمتی در بازار به‌ شمار آورد که می ‌تواند از جریان افزایشی قیمت‌ ها در بازار داخلی حمایت کند. همان‌ گونه که مشخص است، میلگرد های تحویلی برای هفته پیش ‌رو در بورس ‌کالا قیمت ‌های بالا تری از محموله‌ های مشابه دارد، این در حالی است که حجم این معاملات چندان چشمگیر نیست ولی نمی‌ توان از اثر گذاری این سیگنال هم غافل شد. در کنار این موارد باز هم باید به برخی از تجربیات گذشته بازگشت.

 در گذشته این ذهنیت مطرح بود که در زمان تحویل محموله‌ها، برخی تجار برجسته سعی در ساکت کردن بازار، کاهش حجم فروش و ایجاد زمینه‌ ای برای فروش محصولات خود دارند و اگر بتوان این ذهنیت را هنوز هم برای بازار در نظر گرفت، این پتانسیل وجود دارد که بازار به ‌صورت مقطعی و حتی ساختگی میل به رشد قیمت‌ های جدیدی داشته باشد تا این محموله‌ ها به سادگی به فروش برود. البته بازار فعلی با بازار سال‌ های قبل بسیار متفاوت است و این قبیل توانمندی‌ ها برای بازار سازی از قدرت بالایی برخوردار نیست و شاید به زیان خود بازیگر یا بازار ساز تمام شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)