نگاه کارشناسان به وضعیت بازار آهن

نگاه کارشناسان به وضعیت بازار آهن
نگاه کارشناسان به وضعیت بازار آهن

به گزارش آهن پرایس مرجع اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار آهن شرایط با ثباتی را پس از مدت ها نوسان  در اعلام قیمت ها، تجربه کرد. این ثبات به طوری بود که از التهابات قیمتی میلگرد آجدار به عنوان پر تقاضا ترین محصول فولادی در بازار آهن اندکی کاسته است اما هم چنان این محصول ...

به گزارش آهن پرایس مرجع اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار آهن شرایط با ثباتی را پس از مدت ها نوسان  در اعلام قیمت ها، تجربه کرد. این ثبات به طوری بود که از التهابات قیمتی میلگرد آجدار به عنوان پر تقاضا ترین محصول فولادی در بازار آهن اندکی کاسته است اما هم چنان این محصول  از دید مصرف کنندگان نهایی در مرز قیمتی فراتر از بهای واقعی قرار گرفته است و همین امر سبب گشته تا صفی طولانی در انتظار رسیدن به کف قیمت برای این کالا به وجود آید که این تصمیم از سمت تقاضا از نظر کارشناسان نیاز به بررسی در ابعاد گسترده تری دارد.

انتظار برای رسیدن به کف قیمت آهن آلات توسط متقاضیان  متاثر از دو بعد است که در بعد اول به محدودیت های صادراتی و در بعد دوم انباشت تولیدات در بازار داخل می توان اشاره داشت. در قسمت محدودیت های صادراتی مقرر شده که از نیمه دوم مرداد ماه عملیاتی شود قطعا با اقدامات لازم دولتی در جهت جایگزینی گزینه های دیگر برای حداقل کردن تاثیر فشار احتمالی توقف صادرات مواجه می گردد. اما  در بعد دوم که به  انباشت تولیدات در بازار داخل  اشاره دارد، می توان به کاهش قیمت اهن تا حد مشخصی امیدوار بود اما این سیر نزولی زمانی که با موج انبوهی از تقاضا مواجه گردد مجددا وارد فاز افزایش قیمت می شود و می تواند بازار را بار دیگر با حباب قیمتی مواجه کند.

جمعی دیگر از کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت آهن در مقایسه با تورم کمر شکن  کشور در این مقطع زمانی که تمام محصولات را در بر گرفته است به تناسب شکل گرفته و اگر مدیریت صحیحی در رابطه با مهار تورم صورت نگیرد، نه تنها قیمت روز آهن آلات مصرفی بلکه سایر مایحتاج زندگی مردم نیز به سرعت  از کنترل خارج می گردد و شاهد رشد قیمت ها به طور افسار گسیخته خواهیم بود.

بدین ترتیب عوامل بسیاری در جهت گرانی های اخیر کشور عنوان می شود که یکی از مهم ترین آن ها نوسانات نرخ ارز می باشد که شاید از نگاه مخاطبان مسئله ای ناچیز باشد اما  تاکنون در آشفتگی بازار نقش به سزایی را ایفا کرده است به طوری که شاید بتوان ثبات بازار این روزهای آهن آلات را به افت قیمت نرخ ارز نسبت داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (11)

  • گمنام
    گمنام1398/03/08 - 20:55 پاسخ

    سلام.همین طور که نفت تحریم شد و الان داخل بورس قیمتش حداکثر میشه ۶۰ دلار وخریداری هم نیست، میلگرد هم میرسه به زیر ۳۵۰۰ والتماس خریدارارو میکنن

  • علی
    علی1398/03/08 - 17:19 پاسخ

    این جمله و تحلیل شما بیان و تایید آشکار ظلم و ستم و خیانت صاحبان شرکت زر و زور و قدر ت آهن الات و دلالان این بازار می باشد: (می توان به کاهش قیمت اهن تا حد مشخصی امیدوار بود اما این سیر نزولی زمانی که با موج انبوهی از تقاضا مواجه گردد مجددا وارد فاز افزایش قیمت می شود و می تواند بازار را بار دیگر با حباب قیمتی مواجه کند.). یعنی سو استفاده آهن چی های بی انصاف و بی دین که هر وقت تقاصا بیشتر بشه. فوری قیمت را افزایش می دهند. فکر نمی کنم بازار کفار این گونه باشد. بله این ها از کافر بدتر و پلیدترند.

  • نصیری
    نصیری1398/03/08 - 16:39 پاسخ

    دیگه خجالت میکشم.آرَم میشه بدم میاد چندشم میشه نفرت دارم حالم بهم میخوره از اینکه تو ایران ، در بین این همه شیعه زندگی میکنم.مکتب شیعه رو بنازم! ادعاتون دل آسمون رو پاره کرده.من فقط خواستم یه سر پناه برای زن و بچه ام بسازم.اونی که اسمش ترامپه خوب بحثش فرق میکنه.شما که برای عزاداری ها سیاه میپوشید و ادا و اصول در میارید ؟، شما دیگه چرا؟ بخدا اگه مسلمون باشید.خوب تو این یکسال خودتون رو نشون دادید.

  • علی
    علی1398/03/08 - 16:36 پاسخ

    از ماست که بر ماست وقتی که ما هر چیزی که گرون میشه بیشتر واسه خرید هجوم میاریم نتیجه بهتر از این نمیشه آخه کی دیده واسه پراید پنجاه میلیونی سر و دست بشکنن ،

  • حسام
    حسام1398/03/08 - 13:34 پاسخ

    سلام دلار هم ارزون داره میشه دیگه چه بهانه ای دارین ننگ بر شما تولید کننده حرام خوار انشااللاه که بزودی نابود شوید

  • میراحمدی
    میراحمدی1398/03/08 - 13:15 پاسخ

    آقا شما اگه مردید بیاید و روحرفتون بمونید نخرید که به امید خدا آهن ارزون بشه.دیگه چرا به پرایس حمله لفظی میکنی .زورتو با نخریدن نشون بده مثل من

  • واقع بین
    واقع بین1398/03/08 - 13:11 پاسخ

    مردم شهید پرور خرید نکنید بهانه تولیدکنندگان نرخ ارز بود که سقوط کرد به امید نابودی گران فروشان

  • عامل
    عامل 1398/03/08 - 13:04 پاسخ

    از فردا قیمت ها سیر نزولی به خود خواهد گرفت

  • سامان
    سامان 1398/03/08 - 12:54 پاسخ

    لطفا کارشناسی نکن ، قیمت رو اعلام کن به احتمال زیاد این سایت از آن یه دسته بساز و فروش تامین میشه و آذوقه از آنها میگیره لطف کن یه کم کمک. فکری به دولت تدبیر بده شاید....... شد

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/03/08 - 13:04

      دوست گرامی برای دیدن لیست قیمت ها می توانید به صفحه "قیمت روز آهن" مراجعه نمایید که به تفکیک محصول و کارخانه به صورت روزانه قیمت ها به روز رسانی می گردد. این بخش، اتاق تحلیل و اخبار بازار آهن می باشد.

  • علی
    علی1398/03/08 - 12:36 پاسخ

    با سلام امروز دلار 500 تومان و بیشتر کاهش داشت چرا کارخانه داران حرامخور کاهش نمیدن.اگه همین 500 تومان الان افزایشی بود کیلویی 500 گران میکردن ننگ بر تولید کننده بی دین.انشاء الله ایام زوالتان در حال فرارسیدن است.