نگاهی به تحولات بازار فولاد

نگاهی به تحولات بازار فولاد
نگاهی به تحولات بازار فولاد

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بازار فولاد در برابر افت قیمت‌ ها مقاومت می‌کند ولی حجم معاملات در بورس‌کالا بهتر شده است. این موارد نشان می‌دهد که با وجود افت قیمت دلار آزاد در روز های اخیر، هنوز تقاضا در بازار است...

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بازار فولاد در برابر افت قیمت‌ ها مقاومت می‌کند ولی حجم معاملات در بورس‌کالا بهتر شده است. این موارد نشان می‌دهد که با وجود افت قیمت دلار آزاد در روز های اخیر، هنوز تقاضا در بازار است که اجازه افت نرخ را نمی‌دهد ولی باید منتظر ماند و دید که آینده این بازار چگونه خواهد شد و این مقاومت تا چه زمانی ادامه می ‌یابد.

چند روز است که بازار فولاد آرامش را چاشنی فعالیت‌ های خود کرده اگرچه در کنار مقاومت در برابر افت قیمت ‌ها، میل به کاهش نرخ هم در گوشه و کنار بازار مشاهده می‌شود. این روند کلی تاکنون در روز های گرم سال ادامه یافته و می‌ توان گفت که حضور در روز های اوج تقاضای فصلی فولاد در ایران و حتی کشور های منطقه تا کنون برای بازار فولاد بسیار مفید بوده است.

این در حالی است که بهای برخی مواد اولیه و محصولات میانی تمایل بیشتری به افت داشته ولی تاکنون نقش ‌آفرینی بر جسته‌ ای در بازار فولاد در مسیر کاهش نرخ نداشته‌ اند. از سوی دیگر بهای تیرآهن حتی جرقه‌ هایی از رشد نرخ را نشان می دهد. از این رو در معاملات چند روز اخیر می توان چند ویژگی را مورد  بررسی قرار دهیم. اولین ویژگی و شاید اثر گذارترین آن را باید جرقه مهمی از رونق نسیه فروشی به‌ شمار آورد. این درحالی بود که در هفته‌های اخیر حتی معاملات نسیه شرکت ها هم جذابیت چندانی نداشت ولی به مرور زمان جذاب شده است.

این مقدار معاملات صورت گرفته مقداری نیست که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت و می‌تواند یک موفقیت به‌ شمار رود زیرا معاملات انجام شده نشان داد که بالاخره معاملات نسیه راه خود را در بازار پیدا کرده است. به سادگی می‌توان پیش‌بینی کرد که این شیوه معاملاتی رونق بیشتری پیدا خواهد کرد و بازار هم به آرامی شناخت بیشتری از این معاملات پیدا کرده و در مسیر تهیه ملزومات این شیوه معاملاتی است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)