هیاهوی بازار میلگرد

هیاهوی بازار میلگرد
هیاهوی بازار میلگرد

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، معاملات شکل گرفته در حوزه ی میلگرد آجدار حاکی از این است که نرخ کف بازار بین ۴۰۳۰ تا ۴۱۰۰ بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده بوده است که نشان دهنده ی تداوم کسادی در بازار...

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، معاملات شکل گرفته در حوزه ی میلگرد آجدار حاکی از این است که نرخ کف بازار بین ۴۰۳۰ تا ۴۱۰۰ بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده بوده است که نشان دهنده ی تداوم کسادی در بازار می باشد. اگر چه نیاز مشتریان سایزهای ریز ( ۸ تا ۱۲) و یا بارهای ترکیبی با سایزهای ریز، همچنان و تنها توسط تولیدکنندگان بخش خصوصی برآورده شده و کارخانجات دولتی در برآورده نمودن این نوع درخواست ها تا حد زیادی ناتوان هستند اما بازار هم چنان کجدار و مریز به راه خود ادامه می دهد. همین امر سبب گشته است تا این لحظه شنیده های بازار میلگرد آجدار در اکثر مبادی رسمی توام با ثابت اعلام گردد.

مبحث نگران کننده ی این روزها بازارآهن در اخبار افزایش ۲۰ الی ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل‌ بار در برخی از مبادی با توجه به رکود حاکم بر بازار بوده است که می تواند فشار بیشتری را به لایه های مختلف زنجیره تامین فولاد کشور تحمیل کند و همچنین تولیدکنندگانی که مواد اولیه آنها سهمی از ترابری ریلی کشور ندارد را  بیش از پیش در معرض فشار اقتصادی قرار دهد. از سوی دیگر در حال حاضر فولادسازان روی موضوعی دست گذاشته اند که به نوعی خط قرمز سیاست‌های کلی نظام اقتصاد مقاومتی حاکم است و آن درخواست آزادسازی صادرات بدون قید و شرط است.

این در حالی است که از  قول رئیس بانک مرکزی بارها شنیده‌ایم صادرات بدون تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات، توجیه منافع ملی نداشته و ندارد و خط قرمز بانک مرکزی محسوب میشود. فولادسازان با استناد به رکود بی سابقه حاکم بر بازار و مازاد تولید داخلی فولاد و همچنین مشکلات متاثر از تحریم های ناجوانمردانه آمریکا در خصوص وصول مطالبات ارزی، تمنای بازنگری در الزامات فعلی وضع شده برای آنها در حوزه‌های صادراتی را دارند و این چالش ایجاد شده برای آنها همچنان که دیده می شود ادامه دارد.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • امیر سام
    امیر سام 1398/06/13 - 14:05 پاسخ

    مگه چقدر میتونن مقاومت کنن و میلگرد هاشون رو انبار کنن .امروز میلگرد ذوب آهن ۲۷۰ تومن کاهش داشته انشاالله تا آخر شهریور قیمت ۲۵۰۰ تومن میشه .

    • علی
      علی1398/06/13 - 17:35

      سلام دوست عزیز شما از کدوم مرجع قیمت گرفتی که 270 تومان کاهش داشته؟

  • مجید
    مجید1398/06/13 - 13:41 پاسخ

    خدایا این مملکت که صاحب و دلسوز نداره خودت به داد قشر محروم برس !!!!! تولید کننده ها به جای کاهش قیمت و توجه به نیاز بازار داخل ، دارن به دولت فشار میارن که صادرات بدون قید و شرط !!!! یعنی اصلا رونق بازار داخل و وضعیت معیشت قشر کارگر و کم درآمد برای هیچ کس مهم نیست !!!!!!!!!! آقا من کارگر با پنج نفر عائله الان چطوری اموراتمو بگذرونم ؟ بی مروتها چقدر طمع دارین آخه شما ؟ سود داخل بستون نیست حتما باید تولیداتتون رو با ارز خارجی مبادله کنید !!! آهای دولت و مسئول ، قیامتی هم هست صدای قشر محروم رو بشنو ............