هیجانات ناشی از عدم عرضه در بورس

هیجانات ناشی از عدم عرضه در بورس
هیجانات ناشی از عدم عرضه در بورس

تقاضای مصرفی اندک در بازار آهن موجب شده تا کش و قوس های فراوانی را طی روزهای گذشته شاهد باشیم. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، همزمان با کاهش رقابت ها و عدم عرضه محصولات فولادی در بورس طی هفته جاری...

تقاضای مصرفی اندک در بازار آهن موجب شده تا کش و قوس های فراوانی را طی روزهای گذشته شاهد باشیم. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، همزمان با کاهش رقابت ها و عدم عرضه محصولات فولادی در بورس طی هفته جاری، قیمت های پایه برای محصولات بطور دقیق مشخص نیست و نوسانات موجود در بازار موجب شده تا روند قیمت گذاری تولیدکنندگان متفاوت باشد.

روز دوشنبه هفته جاری، مجتمع فولاد مبارکه حدود 100 هزار تن ورق سیاه و روغنی در بورس کالا عرضه کرد و خبری از کارخانه های بزرگ دیگر نبود! احتمال این امر وجود دارد که کارخانه های نوردی بزرگ دیگر مانند ذوب آهن اصفهان و کویرکاشان، امروز و یا اوایل هفته آینده محصولات تولیدی خود را در بورس عرضه کنند؛ از این رو شاهد کاهش قیمت پایه خواهیم بود.

با توجه به کاهش نرخ های صادراتی فولاد در ماه جاری می توان امیدوار بود که با نرخ پایه محصولات فولادی در داخل کشور نیز کاهش یابد. البته برخی هیجانات موجود در بازار مانند هیجانات ارزی و بازار طلا بروضعیت بازار آهن تأثیرگذار بوده و بازارهای کالایی نیز دستخوش این نوسانات شده است؛ اگرچه تقاضا در این حوزه اندک است و نوسانات در حال حاضر در بخش فولاد خیلی محسوس نیست.

پس از تعطیلی روز گذشته و عدم عرضه در بورس کالا، نرخ پایه مشخصی برای محصولات وجود ندارد و باید منتظر ماند تا طی روز جاری یا اوایل هفته آینده قیمت گذاری در بورس مشخص شود. این نوسانات موجود در بازار می تواند تأثیر منفی در میزان تقاضا  بگذارد و موجب شود تا متقاضیان مصرفی به دلیل کش و قوس های موجود در بازار آهن و روند نا به سامان قیمت گذاری آهن آلات طی هفته های گذشته، از خرید صرفه نظر کرده و یا تا زمان به ثبات رسیدن قیمت ها منتظر بمانند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)