وضعیت فولاد در روزهای پایانی سال

وضعیت فولاد در روزهای پایانی سال
وضعیت فولاد در روزهای پایانی سال

بنا بر گزارش آهن پرایس پیرامون وضعیت بازار فولاد شنیده ها حاکی از این است که بازار فعلی بیش از پیش نیازمند سیاست گذاری منسجم، عرضه مناسب، نظارت و پیگیری ریز بینانه تری نسبت به شرایط حاکم بر بازار می باشد. که دراین رابطه بورس کالا می تواند...

بنا بر گزارش آهن پرایس پیرامون وضعیت فولاد شنیده ها حاکی از این است که بازار فعلی بیش از پیش نیازمند سیاست گذاری منسجم، عرضه مناسب، نظارت و پیگیری ریز بینانه تری نسبت به شرایط حاکم بر بازار می باشد. که دراین رابطه بورس کالا می تواند شفاف سازی مبادلات و حاکمیت عرضه و تقاضا در بازار فولاد کمک شایانی انجام دهد.

با گذشت زمان این حقیقت بیشتر آشکار می شود که تسلط بخش دولتی بر بازار مثمرثمر نبوده و می توان حضور کم رنگ آن را با تشدید حمایت ها و وجود بخش خصوصی پوشش داد چرا که بخش خصوصی با سرمایه گذاری های خود در راستای احداث و راه اندازی کارخانه های تولید فولاد و آهن توانسته بازاری حقیقی و شفاف در مبادلات را رقم بزند و برای تداوم اعتماد و توجه مردم و سرمایه گذاران  به بورس کالا باید نسبت به قوانین نظارتی و سیاست گذاریها در این حوزه، جدی تر برخورد شود.

بورس کالا به عنوان نهادی که مکانیسم آن بر مبنای عرضه و تقاضا طراحی شده است، نقش مهمی در ایجاد شفافیت قیمت ها و کنترل عرضه ایفا می کند، نقشی که توانسته طی دو سال اخیر بهای فولاد را با روند رو به رشدی همراه کند. طوری که میانگین قیمت جهانی ورق گرم در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا ظرف دو سال گذشته از محدوده ۳۵۸ دلار در هر تن به ۶۷۷ در هر تن افزایش یافته است. یعنی قیمت این محصول از ژانویه ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۸ حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است.

در هفته اخیر قیمت آهن و فولاد در بازار داخلی نیز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار با روند افزایشی مواجه شده است روندی که در شرایط فعلی به دلیل عدم ساخت و سازها و هم چنین  کمبود بودجه های عمرانی نتوانسته بازاری جذاب و پر معامله ای را رقم بزند وپا به پای قیمت های جهانی رشد کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)