پیش بینی بازارآهن در سال1403

سال جاری با دلار 43 هزار تومانی و میلگرد 27 هزار تومان شروع شد و با دلار 59 هزار تومانی و میلگرد 26 هزار تومانی به پایان رسید. 
فاکتورهایی مانند نرخ دلار، انتظارات تورمی و اوضاع اقتصادی نابسامان کشور، افزایش مالیات بر ارزش افزوده به 10 درصد، افزایش یک روز تعطیلی به روزهای هفته و افزایش کرایه حمل بار، چالش‌هایی است که احتمالا به افزایش قیمت آهن آلات در سال آینده منجر خواهد شد.

اگر الگوی سال ۱۴۰۰و۱۴۰۱ مجددا تکرار شود، ما با این پیش بینی روبه رو خواهیم بود که با ورود به سال جدید تا اواسط خرداد قیمت فولاد اصلاح شود و با شروع محدودیت‌های برق دوباره روند بازار تغییر کند؛ در ماه بهمن و اسفند نیز افزایش قیمت خواهیم داشت، اما باید دید این الگو برای سال 1403 هم تکرار خواهد شد یا نه؟!

پیش‌بینی دقیق از اوضاع و آینده بازار آهن در ایران همواره امر دشواری است، اما محتمل‌ترین گزینه ادامه‌ی انقباض و رکود بازار خواهد بود، با این حال در سال آینده با فاکتورهایی مانند انتخابات پیش روی آمریکا، رشد احتمالی نرخ دلار و شنیده‌های ساخت مسکن توسط پیمانکاران چینی نیز مواجه هستیم که اوضاع بازار آهن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی که بیان شد اولین عرضه‌ی محصولات در سال آینده فرصت مناسبی برای خرید آهن است؛ زیرا هنوز قانون افزایش مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ و عملیاتی نشده و قیمت میلگرد و آهن در کانال‌های پایین‌تر خواهد بود.

از اینکه در یک سال گذشته نیز با ما همراه بودید سپاسگزاریم؛ سال خوبی را برایتان آرزومندیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)