چشم انداز صنعت فولاد در سال جاری

چشم انداز صنعت فولاد متکی به چند فاکتور اصلی
چشم انداز صنعت فولاد در سال جاری

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، قیمت محصولات فولادی در سطح جهانی در سال 1397 به طور عام روند نزولی داشت. این روند در مورد ورق گرم کویل، ورق سرد کویل و میلگرد آجدار کاملاً محسوس بود. نوسان قیمت این کالاها بیشتر تابع رشد اقتصادی چین و درگیری اقتصادی امریکا، چین و اروپا بوده است...

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، قیمت محصولات فولادی در سطح جهانی در سال 1397 به طور عام روند نزولی داشت. این روند در مورد ورق گرم کویل، ورق سرد کویل و میلگرد آجدار کاملاً محسوس بود. نوسان قیمت این کالاها بیشتر تابع رشد اقتصادی چین و درگیری اقتصادی امریکا، چین و اروپا بوده است.
خطری که در بازار جهانی فولاد باعث نگرانی فعالان این صنعت شده است، کاهش رشد اقتصادی چین می باشد. هر چند دولت چین در هفته های قبل سیاست های پولی و مالی روان تری را در پیش گرفت ولی تلاش کردن برای رسیدن به 6 درصد رشد اقتصادی با فراهم بودن زمینه های آن، دو بحث متفاوت است. تا به حال چینی ها راحت به رشد بالای 6 درصد می رسیدند ولی در سال جدید به دلیل تحریم ها، برای این میزان در حال تلاش هستند. جنگ اقتصادی چین و امریکا، سیاست خرید طلا به جای اوراق امریکا از طرف چین مسایلی است که ذهن اقتصاددان ها را بسیار به خود مشغول کرده است.

 بنابراین چشم انداز سال جاری متکی به چند فاکتور است: 

1. ادامه روند صادرات و افزایش حجم آن: در صورتیکه صادرات ادامه یابد، بخصوص صادرات میگرد،  سیاست سهمیه بندی دردی را دوا نخواهد کرد. بنابراین ناهماهنگی ها همچنان ادامه خواهد یافت و نوسانات قیمت ها به یاری سودا گران خواهد آمد.
2. افزایش قیمت آب، گاز، برق و دستمزد: این مسئله روی قیمت فولاد اثر می گذارد و باعث بالا رفتن نرخ ان خواهد شد. تجربه نشان داده این امر معمولاً از خرداد ماه به بعد تاثیرخود را نشان می دهد.
3. تحریم و نرخ ارز: با توجه به وضعیت بازار فولاد در برهه زمانی که نرخ ارز افزایش میابد میتوان گفت تاثیر این عامل نیز کمتر از موارد دیگر نمی باشد.
4. کاهش رشد اقتصادی چین: که موجب  سرازیر شدن فولاد ارزان به صنعت فولاد چین می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)