کاهش قیمت آهن آلات در روزهای پایانی فروردین ماه

کاهش قیمت آهن آلات در روزهای پایانی فروردین ماه

در شرایطی که از ابتدای سال جاری شاهد افزایش قیمت آهن آلات آن هم بصورت نجومی بوده ایم، روز گذشته بعد از سه روز تعطیلی قیمت اهن آلات در اکثر مقاطع کاهش یافت.به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بررسی وضعیت آهن در کشور نشان دهنده روند نزولی قیمت روز اهن الات در این بازار می باشد...

در شرایطی که از ابتدای سال جاری شاهد افزایش قیمت آهن آلات آن هم بصورت نجومی بوده ایم، روز گذشته بعد از سه روز تعطیلی قیمت اهن آلات در اکثر مقاطع کاهش یافت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بررسی وضعیت آهن در کشور نشان دهنده روند نزولی قیمت روز اهن الات در این بازار می باشد. قیمت ها در مقاطعی همچون تیرآهن، میلگرد اجدار و قوطی پروفیل با کاهش مواجه شد. به دنبال کاهش نرخ دلار در بازار و اعلام دلار 4200 تومانی در رسانه های خبری، طی روز گذشته قیمت ها در اکثر بازار ها روندی نزولی داشت. خبر های بازار آهن حاکی از کاهش 100 تومانی قیمت مقاطع در این بازار می باشد.

روز گذشته وضعیت بازار آهن در بخش میلگرد ها امیدوار کننده بوده است. چرا که قیمت میلگرد آجدار 30 تا 110 تومان افت قیمت داشته است. کارخانه میلگرد سیادن ابهر قیمت میلگرد خود را 70 تومان کاهش داد. این کارخانه پس از مدت ها افزایش قیمت، اقدام به پایین اوردن نرخ میلگرد های خود کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 ابهر 2640 تومان می باشد.

کارخانه میلگرد آریان فولاد در بین دیگر کارخانه های میلگرد سازی بیشترین میزان کاهش قیمت را برای خود به ثبت رساند. این کارخانه در روز گذشته با 110 تومان کاهش قیمت، میلگرد سایز 14 خود را با قیمت 2610 تومان به فروش رساند.

خبر های بازار اهن حاکی از کاهش 40 تومانی قیمت میلگرد نیشابور می باشد. کارخانه نیشابور قیمت میلگرد اجدار خود را پس از 40 تومان کاهش با قیمت 2720 تومان به فروش رساند. در این بین شاهد ثبات قیمت میلگرد در برخی کارخانه ها از جمله ظفربناب و امیرکبیر خزر نیز بوده ایم. این دو کارخانه قیمت میلگرد خود را در روز گذشته ثابت اعلام نمودند.

پس از میلگرد ها به بررسی قیمت تیرآهن در بنگاه تهران می پردازیم. تیرآهن ها نیز در روز گذشته قیمت هایشان با کاهش مواجه گردید. اما در این میان شاهد ثبات قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بوده ایم. قیمت تیرآهن آریان فولاد 30000 تومان کاهش یافت تا در صدر بیشترین کاهش قیمت قرار گیرد. دیگر کارخانه های تیرآهن نیز قیمت های خود را کاهش داده اند.

پس از بررسی این دو مقطع فولادی، وضعیت قوطی پروفیل ها را مورد بررسی قرار می دهیم. قیمت قوطی اهن در روز گذشته بطور میانگین 50 تومان کاهش یافت. قیمت پروفیل یزد پس از 20 تومان کاهش قیمت، با قیمت 3310 تومان معامله شد. همچنین پروفیل جهان نیز پس از 100 تومان کاهش با قیمت 3320 تومان به فروش رسید. در این میان شاهد ثبات قیمت پروفیل صابری بوده ایم.

پیش بینی قیمت آهن طی روز های آینده حاکی از کاهش مجدد نرخ ها در این بازار پر نوسان می باشد. باتوجه به کاهش قیمت ارز، در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند شاهد افت قیمت بیشتر در اکثر مقاطع فولادی خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)