کف قیمت محصولات فولادی

کف قیمت محصولات فولادی
کف قیمت محصولات فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنابر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، طی هفته‌ ای که گذشت نرخ موزون معاملاتی بورس کالا برای میلگرد آجدار در محدوده قیمتی حدود 40.000  ریال تا 40.500 ریال مقاومت کرد و از طرفی شمش فولادی در معاملات بورس کالا، روی مرز 36.500 ریال ایستاد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنابر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، طی هفته‌ ای که گذشت نرخ موزون معاملاتی بورس کالا برای میلگرد آجدار در محدوده قیمتی حدود 40.000  ریال تا 40.500 ریال مقاومت کرد و از طرفی شمش فولادی در معاملات بورس کالا، روی مرز 36.500 ریال ایستاد. بر اساس همین منطق و با توجه به سیگنال‌ های دریافتی، کارشناسان بازار مقاطع طویل فولادی اعلام کردند، قیمت این محصولات به احتمال زیاد به کف برخورد کرده است. با توجه به آرامش حاکم بر بازار فولاد و ارز و هم چنین مشاهده الگو های ثبات در بازار محصولات فولادی و پیش‌ بینی فعالان بازار فولاد کشور چندان بیراه نیست و به نظر می ‌رسد به کف قیمت‌ های پیشنهادی بازار برای مقاطع طویل فولادی رسیده باشیم.
طی هفته گذشته ایران اعلام کرد به تلافی عدم پایبندی کشور های اروپایی به تعهدات برجام، از سقف مجاز تولید و نگهداری اورانیم غنی شده عبور می‌کند اما کارشناسان سیاسی بعید می‌ دانند چنین اقدامی اروپا را به واکنش جدی در راستای ابطال برجام و بازگرداندن تحریم‌ های سازمان ملل وا دارد. به همین دلیل برخلاف پیش‌ بینی عده‌ای از فعالان بازار، به نظر می‌ رسد تاثیر مستقیم اعلام موضع ایران درخصوص برجام، به این زودی‌ ها بر بازار های داخلی فولاد و افزایش قیمت محصولات فولادی، مشاهده نشود.
به نظر می‌ رسد سیاست‌ های کنترلی دولت در مهار هیجان بازار، فعالیت برخی از تولیدکنندگان شمش القایی را به نظم درآورده باشد. در حقیقت می ‌توان این‌ گونه بیان کرد که دولت با عرضه مکفی شمش فولادی از سوی تولید کنندگان بزرگ کشور در بورس کالا کانون نوسانات قیمتی بازار داخلی فولاد در جبهه فولاد سازان بخش خصوصی را  به‌ طور نسبی به نظم درآورده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  •  سامان۰۰
    سامان۰۰1398/04/15 - 16:21 پاسخ

    مطمن باشین با نزدیک شدن قیمتها بزودی زیر ۳۵۰۰میاد شک نکنید تولید کننده ها و انباردارای زالو صفت چاره ای جز ایندندارن

  • محسن
    محسن1398/04/15 - 12:13 پاسخ

    دوستان خرید نکنید و مقاومت قیمت ها را بشکنید تا زیر ۴۰۰۰هزار بیاد و مهم شکستن مقاومت قیمت هست.