گزارشی از وضعیت بازار آهن آلات کشور

گزارشی از  وضعیت بازار آهن آلات کشور

طبق گزارشات و آمار های منتشر شده از وضعیت بازار آهن آلات کشور، روند نزولی قیمت ها در بازار آهن همچنان وجود دارد. با توجه به برسی شرایط موجود در بازار می توان به روشنی اعلام کرد که سیر قیمت ها در بازار اهن الات کشور در طول یک ماه اخیر تا کنون، در یک حالت ثابت یا کاهش بوده و افزایش قیمت چشم گیری در بازار مشاهده نشده است. علارغم اینکه در بازار های داخلی ایران شاهد کاهش قیمت ها هستیم، در بازار فولاد و سنگ آهن چین، شاهد افزایش قیمت ها

طبق گزارشات و آمار های منتشر شده از قیمت آهن آلات کشور، روند نزولی قیمت ها در بازار آهن همچنان وجود دارد. با توجه به برسی شرایط موجود در بازار می توان به روشنی اعلام کرد که سیر قیمت ها در بازار اهن الات کشور در طول یک ماه اخیر تا کنون، در یک حالت ثابت یا کاهش بوده و افزایش قیمت چشم گیری در بازار مشاهده نشده است. علارغم اینکه در بازار های داخلی ایران شاهد کاهش قیمت ها هستیم، در بازار فولاد و سنگ آهن چین شاهد افزایش قیمت ها هستیم که این امر میتواند در روز های آتی بر بازار های جهانی تاثیر گذار باشد. همچنین گفتنی است که در هفته ای که گذشت شاهد افزایش قیمت فولاد در بازار چین بوده ایم که این امر میتواند به دلیل افزایش میزان تقاضا و محدودیت های تولید باشد.

با وجود تمام این تفاسیر لازم به ذکر است که قیمت محصولات آهنی و فولادی در داخل کشور کاهش یافته است که این امر می تواند به دلایلی گوناگونی اعم از : نزولی شدن قیمت سنگ آهن در طول یک هفته ی گذشته، کاهش قیمت میلگرد و بیلت در بازار داخلی چین و به وجود آمدن موجی از نوسانات قیمت در بازار فولاد باشد که مجموع این عوامل باعث شد تا با کم شدن خریداران کاهش قیمت نیز در بازار رخ بدهد. گفتنی است که قیمت ها در بازار سنگ آهن ایران نیز کاهش 2 دلاری در هرتن فوب داشته است.

اما در ارتباط با سیر و تحولات قیمت اهن الات در روز گذشته می توان گفت که قیمت پروفیل ها ثابت بود و تنها پروفیل های گل نرده و تهران شرق کاهش قیمت داشتند؛ با این حال پروفیل های یاران و مولوی و نیکان با افزایش قیمت 20 تومانی همراه بودند. در ارتباط با قیمت تیرآهن ها در روز گذشته می توان اعلام کرد که قیمت تیرآهن های ذوب آهن اصفهان ثابت بود و تیرآهن های متفرقه کاهش قیمت مجدد داشتند که این امر می تواند خوشایند فروشندگان نباشد. زیرا اکثر تیرآهن های موجود در بازار در حالی خریداری شدند که قیمت خرید آنها بیشتر از قیمت فروش آنها در شرایط فعلی می باشد. قیمت نبشی و ناودانی نیز کاهش داشت. بدین ترتیب که قیمت نبشی ها با 100 تومان کاهش و قیمت ناودانی ها نیز با 50 تومان کاهش به معامله رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)