در حال دریافت اطلاعات...

اولویت نمایش براساس

قیمت عرشه فولادی هفت الماس

1403/07/25

قیمت های درج شده با احتساب 10% ارزش افـــزوده مـــی بــاشـــد.

ضخامت
مشخصات محصول
ابعاد
قیمت و نوسان (تومان)
تاریخ
0.8
46,650 42,409 1,500 تومان

1403/07/25

توضیحات
0.9
46,150 41,955 1,500 تومان

1403/07/25

توضیحات
1
46,150 41,955 1,500 تومان

1403/07/25

توضیحات
1.25
47,450 43,136 1,500 تومان

1403/07/25

توضیحات

در گذشته، برای ساخت سقف و کف ساختمان‌های اسکلتی از روش‌هایی استفاده می‌شود که چندان بهینه نبود و ایمنی خوبی نداشت اما اکنون برای اجرای سقف و کف (سازه بین طبقات که طبقات پایین و بالا را جدا می‌کند) از یک روش بسیار بهینه و ایمن استفاده می‌شود که به آن نصب عرشه فولادی (Steel Deck) می‌گویند. برای اجرای سقف عرشه فولادی باید از اجزای مختلفی استفاده کرد که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. همچنین باید به معرفی عرشه فولادی هفت الماس هم بپردازیم که یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید و عرضه سقف‌های عرشه فولادی در ایران است و محصولاتش مورد استقبال بسیاری از فعالان صنعت ساختمان قرار گرفته است.

عرشه فولادی چیست؟

عرشه فولادی ترکیبی است که برای اجرای سقف در ساختمان‌های اسکلت آهنی ساخته می‌شود و از بخش‌های زیر تشکیلی شده است:
۱. یک ورق گالوانیزه که با روش نورد سرد موج دار شده است؛
۲. میخ‌هایی که برای اتصال ورق‌های گالوانیزه به همدیگر استفاده می‌شوند و به گل‌میخ معروفند؛
۳. توری مش که روی عرشه فولادی قرار می‌گیرد تا بتوان روی عرشه را بتن‌ریزی کرد؛
۴. قوطی یا دیگر محصولات آهنی که گاهی برای جوشکاری و اتصال عرشه به تیرآهن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛
۵. بتن که روی عرشه ریخته می‌شود و سطح سقف و کف را ایجاد می‌کند.

نکته جالب درباره عرشه‌های فولادی این است که به صورتی ساخته شده است که اجرای آن به آسانی و با سرعت انجام شود. از این‎رو در ساخت سازه‌های متنوع، از آن استفاده می‌شود تا سرعت ساخت سازه بالاتر رود (بنا به قولی تا ۱۰ برابر سرعت اجرای پروژه را بیشتر می‌کند) و ایمنی و استحکام آن نیز افزایش پیدا کند.

قیمت عرشه فولادی هفت الماس

سقف هر سازه‌، نقش اساسی در استحکام، ایمنی و هزینه‌های نهایی پروژه ساختمانی دارد و ساخت سقف با عرشه فولادی آنقدر سریع و به صرفه است که اگرچه زمان کمی از فراگیر شدن استفاده از عرشه فولادی در ساختمان‌های اسکلت آهنی در ایران می‌گذرد، اما امروزه مهندسان بسیاری به این روش ساخت سقف و کف ساختمان علاقه‌مند شده‌اند و از روش‌های قدیمی دست کشیده‌اند. پس قیمت این نوع سقف معمولاً به‌صرفه است. 
در سال‌های اخیر انواع مختلفی از این نوع سقف‎ها تولید و به بازار عرضه شده است. در این بین سقف عرشه فولادی هفت الماس در سال‌های اخیر مورد توجه خریداران قرار گرفته است. این نوع سقف به دلیل صرفه اقتصادی و مزایای آن، مورد استفاده بسیاری از سازندگان ساختمان و مهندسان قرار گرفته است. 
اما برای پاسخ به این سوال که قیمت عرشه فولادی هفت الماس چقدر است باید همواره به تاریخ روز توجه داشته باشیم و با توجه به تغییر روزانه قیمت‌ها بهتر است قیمت هر روز را در همان روز در سایت‌های معتبر فروش آهن آلات مثل آهن پرایس بررسی کنید. در این سایت قیمت روزانه انواع محصولات آهنی ازجمله عرشه فولادی کارخانه هفت الماس درج می‌شود.
نکته دیگر این است که قیمت ورق عرشه فولادی با توجه به ضخامت و کیفیت ساخت متغیر است. از آنجایی که سقف‌های عرشه فولادی از اجزای مختلفی ساخته شده که ورق گالوانیزه ذوزنقه از مهمترین اجزای آن محسوب می‌شود، حدود ۶۵ درصد هزینه کل سقف عرشه فولادی به قیمت ورق گالوانیزه به کار رفته در آن برمی‌گردد. 
قیمت ورق عرشه فولادی سقف به ابعاد و کیفیت آن بستگی دارد؛ یعنی هرچه کیفیت محصول تولیدی کارخانه مطلوب‎تر باشد، قیمت عرشه فولادی نیز افزایش پیدا می‎کند. 
پرکاربردترین ورق عرشه فولادی هفت الماس، ورق‌هایی هستند که در ضخامت‌های 0.8 تا 1.25 میلی متر و عرض اولیه 1.25 متر به صورت رول و شیت، تولید و عرضه می‌شوند.

مزایای استفاده از عرشه فولادی هفت الماس

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین مزایای استفاده از عرشه فولادی برای ساخت سقف و کف ساختمان‌های اسکلتی این است که قیمت تمام‌شده این نوع سقف‌ها پایین است و از نظر ایمنی و استاندارد هم استفاده از عرشه فولادی بسیار انتخاب مناسبی است. نکته مهم‌تر دیگر سرعت بالای اجرای پروژه‌ها است. به‌طور کلی می‌توان مزایای استفاده از عرشه فولادی هفت الماس را اینطور لیست کرد:

  1.  وزن کم 
  2. سرعت بالا
  3. مقاومت بالا
  4. حذف روش‌های سنتی

۱. وزن کم: سقف عرشه فولادی به صورت شیت یا کیلویی خریداری می‌شود. هر شیت عرشه فولادی با توجه به وزن و ضخامت، کاربرد خاص خود را دارد. وزن نهایی این محصول، به دلیل نیاز کمتر به تیر فرعی، پایین است. از این‎رو وزن کم محصول علاوه بر کاهش هزینه‌ خرید تیرآهن فرعی برای پروژه، باعث افزایش استحکام سازه می‌شود. 

۲. سرعت بالا: این نوع سقف، سرعت بالایی در زمینه اجرا دارد که در کاهش هزینه‌های نهایی پروژه، اثرگذار است. 
۳. حذف روش‎های سنتی: از دیگر مزایای آن حذف روش‌های سنتی است که از میزان سختی و هزینه پروژه می‎کاهد. 
۴. مقاومت بالا: عرشه فولادی مقاومت بالایی در مقابل شرایط جوی و آب‎و‎هوایی مانند رطوبت، آب باران و برف دارد. علاوه بر آن در برابر آسیب‎های احتمالی چون آتش سوزی مقاوم است.

عوامل اثرگذار بر قیمت عرشه فولادی

این محصول با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای موجود در بازار با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می‌شود و بعد از ارزیابی فاکتورهای موثر بر روی هزینه کل، قیمت نهایی عرشه فولادی مشخص می‎شود. در نهایت عوامل متعدد و متنوعی، قیمت سقف عرشه فولادی را به صورت موقت یا دائم تحت تاثیر قرار می‌دهند که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هزینه‌های حمل و نقل
  2. میزان عرضه و تقاضا برای عرشه
  3. نوسانات بازار ارز و آهن آلات
  4. قیمت مواد اولیه و آهن در بازار داخلی و جهانی
  5. کارخانه و برند تولید کننده ورق عرشه فولادی
  6. سطح کیفیت مواد اولیه در ساخت ورق
  7. رده بتن مصرفی برای سقف
  8. ضخامت ورق مورد نیاز
  9. فرآیند تولید و تعداد نیروی انسانی موجود در آن
  10. قیمت نفت و حامل‌های انرژی

اجزای تشکیل دهنده سقف فولادی

1) ورق فولادی 
مهم‌ترین بخش سقف عرشه فولادی هفت الماس یا دیگر برندها ورق فولادی گالوانیزه است. این نوع ورق‌های مورد استفاده در ساخت عرشه عمدتاً دارای ضخامت‎های 0.8 تا 1.2 میلیمتر هستند. فرم‎دهی این ورق‎ها به وسیله دستگاه رول فرمینگ به روش نورد سرد صورت می‌گیرد. بعد از شکل‌دهی این ورق‌ها، در آن‌ها شیارهایی به شکل ذوزنقه ایجاد می‌شود که ارتفاع آن‎ها حداکثر 75 میلی متر است.
2) برش‌گیر یا گل میخ
 گل‌میخ نوعی میخ ضخیم نوک پهن است که برای اتصال ورق‌ها استفاده می‌شود. این میخ‌ها از آلیاژ آهن و کربن ساخته می‌شوند و که وظیفه اتصال عرشه فولادی سقف به سایر قسمت‌های سقف به خصوص قسمت بتنی آن را بر عهده دارد. 
 3) آرماتور
آرماتوربندی از طریق به کارگیری یکی از سه محصول میلگردهای آجدار شاخه‎ای، مش‌های آماده و الیاف‌های مخصوص بتن انجام می‌شود. در ایران معمولاً از مش برای این کار استفاده می‌شود چون هم اتصالش به بتن محکم‌تر است و هم سرعت کار را بالا می‌برد.
4) بتن
ریختن بتن روی سازه‌ سقف عرشه فولادی آخرین مرحله ساخت این نوع سقف است. نوع بتن مصرفی برای سقف هم در کیفیت نهایی کار اثر دارد. 
5) فلاشینگ
به منظور اجتناب از خارج شدن بتن اطراف سقف‏‌ها و کناره‌های راه پله‌ها، بعد از نصب ورق‌ها، ورق‎‌های گالوانیزه L مانندی در اطراف سقف نصب می‌شود که به آن‌ها فلاشینگ گفته می‌شود. این ورق‌ها کمک می‌کنند بتنی که روی عرشه ریخته‌ایم زمین نریزد.

انواع سازه‌ه‎ای عرشه فولادی

عرشه‌های فولادی از لحاظ عملکرد به دو نوع تقسیم می‌شوند:
1- مرکب
این ورق‎ها، دارای آج‎ها و برجستگی های متنوع در بدنه هستند که توسط بتن تقویت می‌‎شوند و یک دال بتن آرمه دائمی را تشکیل می‎دهند. دلیل نام گذاری سقف عرشه فولادی مرکب این است که این نوع عرشه فولادی، با میلگرد، گل میخ های فلزی و بتن ترکیب شده و سازه ای مقاوم را ایجاد می‎کنند.
2- غیر‎مرکب 
این نوع عرشه‌ها، تنها به عنوان قالب دال بتنی در سقف‌ها استفاده می‌شود. این عرشه‌ها بدون آج یا دارای آج ضعیفی است. درنتیجه دارای رفتار مرکب با دال بتنی نبوده و دال بتنی به روش متداول طراحی می‌شود. در این بین می‌‎توان از آرماتور کششی در مقطع تحتانی عرشه‎ فولادی برای تقویت دال بتنی استفاده کرد.

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

-

عرشه فولادی هفت الماس

تماس با آهن پرایس 021-54103 قبل از خرید مشورت کن!

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی