خرید آهن آلات از بازار آهن

خرید آهن آلات از بازار آهن

خرید آهن آلات از بازار آهن  از قدیمی‌ترین شیوه‌های حرید آهن و میلگرد است که روشی سنتی و حضوری تلقی می‌شود. بازار آهن شادآباد تهران نیز قدیمی‌ترین بازار آهنی است که علاوه‌بر فروش آهن آلات، خدمات آزمایشگاهی، برشکاری، خم‌کاری و خدماتی از این قبیل نیز در آن ارئه می‌شود...

آهن پرایس: بازار آهن یکی از مکان‌های معامله و خرید و فروش آهن آلات شناخته می‌شود. در اکثر شهرهای بزرگ و صنعتی مناطق خاصی برای عرضه صنایع فلزی و آهن آلات ساختمانی اختصاص داده می‌شود، این بازارها به عنوان مراکز فروش و خرید محصولات آهنی از جمله میلگرد، ورق‌های آهنی، تیرآهن، لوله‌های فولادی و محصولات مشابه عمل می‌کنند.

در تهران و شهرهای بزرگ دیگر ایران، بازارهای آهن و فولاد به دلیل نیازهای صنعت ساختمانی و تولیدی پررونق هستند همچنین، با توجه به توسعه صنایع و ساخت و ساز، در مناطق صنعتی و شهرک‌های صنعتی نیز بازارهای آهن و فولاد وجود دارند.

خرید از بازار آهن معمولا روشی سنتی و حضوری تلقی می‌شود که در میان قدیمی‌ترها متداول‌تر است. در بازار آهن تهران در حال حاضر شادآباد و آهن مکان از مهمترین مراکز بورس آهن آلات به شمار می‌رود که علاوه‌بر فروش آهن آلات، خدمات آزمایشگاهی، برشکاری، خم‌کاری و خدماتی از این قبیل نیز ارئه می‌شود.

البته باید اشاره کرد امروزه با رشد تجارت الکترونیک راه‌های دیگری نیز برای خرید یا فروش آهن آلات وجود دارد به این صورت که شما می‌توانید محصولات آهنی را از طریق فروشگاه‌های آنلاین و وب‌سایت‌های مرتبط نیز خریداری کنید.

گفتنی است شرکت آهن پرایس یکی از بزرگترین عرضه‌کننده‌های آهن آلات است که هم در بازار آهن فعالیت دارد و هم به صورت آنلاین و اینترنتی انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی را عرضه می‌کند.

نحوه خرید آنلاین آهن و میلگرد از آهن پرایس اینگونه است که شما می‌توانید قیمت آهن روز را بر روی وبسایت مجموعه مشاهده کنید و سپس برای خرید محصول مورد نیاز خود از طریق شماره تماس 02154103 با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و صورت سفارش خود را ثبت کنید.

پس از این مرحله شما باید هرینه خود را پرداخت کنید و پس از 3 تا 5 روی کاری آهن خریداری شده را در محل پروژه یا محل مدنظر خود، تحویل بگیرید.

اما در رابطه با بازار آهن باید گفت که برای خرید حضوری آهن شما می‌توانید به بازار آهن شادآباد مراجعه کنید. در بازار آهن شادآباد علاوه‌بر بنگاه‌ فروش آهن آلات، کارگاه‌های تولید برخی محصولات آهنی که عمدتا در خارج از کارخانه تولید می‌شوند را نیز مشاهده می‌کنید.

همچنین در بازار آهن خدماتی از قبیل گالوانیزاسیون ورق، رنگ‌کاری، پانچ کاری، سوراخکاری، سایز کردن و ... نیز انجام می‌شود؛ البته باید گفت در بازار آهن تنها آهن آلات عرضه نمی‌شود بلکه مصالح ساختمانی، ابزار آلات صنعتی و لوازم خانگی هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

همانطور که اشاره شد بازار آهن شادآباد قدیمی‌ترین مرکز بورس آهن آلات است که در سال 1370 ساخته شد. موقعیت مکانی این بازار آهن در جنوب غربی تهران واقع شده است که در حال حاضر بیش از 2 هزار مغازه و مجتمع تجاری فعالیت دارند.

از مسیرهای دسترسی به بازار آهن شادآباد تهران می‌توان به بلوار آزادگان و بلوار الغدیر شمالی اشاره کرد. گفتنی است برای دسترسی به بازار آهن می‌توانید از سمت جاده قدیم کرج، میدان شیر پاستوریزه، بلوار الغدیر وارد بازار آهن شوید.

بازار آهن شادآباد بخش‌های مختلفی ازجمله بازار شادآباد، بهاران یک، بهاران ۲، پاییزان و گلستان تشکیل شده است که حدود 2 هزار باب مغازه و مجتمع تجاری در آن فعالیت می‌کنند. البته باید گفت در سال‌های اخیر مجتمع‌های تجاری بیشتری احداث شده است که در حوزه‌های ابزار، ماشین‌الات، شیرآلات صنعتی و ساختمانی، لوازم بهداشتی ساختمانی فعالیت دارند.

گفتنی است شرکت آهن پرایس در 45 متری زرند، نبش کوچه امری، مجتمع تجاری پارسه، پلاک 13 واقع شده و نیاز مشتریان عزیز به کلیه مقاطع فولادی و آلیاژی را تأمین می‌کند.

قابل ذکر است آهن مکان نیز یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه آهن آلات است که در جنوب تهران و کنار پل صنیع خانی واقع شده است. نیاز به یادآوری است که بازار آهن شادآباد سابقه بیشتری دارد و تنوع محصولات فولادی نیز در این بازار آهن بیشتر از بازار آهن مکان است.

بازار آهن در آهن در باز‌های زمانی مختلف به تأثیر از عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی متعددی دچار نوسان می‌شود. از جمله این پارامترها باید به قیمت دلار، قیمت مواد اولیه، معاملات بورس کالا، میزان عرضه و تقاضا، واردات وصادرات، قیمت جهانی فولاد و مواردی از این دست اشاره کرد.

مد نظر قرار دادن این پارامترها که به تغییر قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، قیمت ورق سیاه و کلیه آهن آلات منجر شده و به ایجاد نوسان در بازار آهن منتهی می‌شود مهمترین اقدامات پیش از خرید اهن است. زیرا بررسی اوضاع بازار آهن پیش از اقدام به خرید به مشتری کمک می‌کند تا زمان و فرصت مناسبی را برای خرید انتخاب کرده و از تحمیل زیان مالی به خود اجتناب کند.

در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: تأثیر قیمت آهن بر صنایع مختلف

البته باید گفت در کنار بررسی این عوامل، نمودار قیمت آهن کیلویی کلیه مقاطع فولادی که بر روی سایت آهن پرایس قرار دارد، از دیگر مواردی است که برای تحلیل اوضاع بازار آهن به کار برده می‌شود. قابل ذکر است از آنجایی که بازار آهن ایران پویا و مدام در نوسان است و نمی‌توان به طور قطعی روند آن را پیش‌بینی کرد از همین رو توصیه می‌شود قیمت روز آهن آلات را که روزانه روی وبسایت آهن پرایس آپدیت می‌شود، رصد کنید علاوه‌براین اخبار بازار آهن را نیز از صفحه تحلیل بازار سایت مطالعه کنید.

نکات مهم برای خرید تیرآهن حضوری

قبل از رفتن به محل خرید تیرآهن از بازار آهن یا برخی نمایندگی‌ها ضروری است یکسری از اطلاعات از نوع محصول، برند محصول، مشخصات و جزئیات تیرآهن و ... را کسب کنید. در ادامه به طور جزئی به برخی از این اطلاعات و نکان مورد نیاز اشاره می‌شود.

•    اطلاعات خود را افزایش دهید: با مطالعه و جستجو در اینترنت، اطلاعات خود را در مورد انواع تیرآهن، کاربردها، سایزها، استانداردها و قیمت تیرآهن روز افزایش دهید.
•    محل‌های معتبر را شناسایی کنید: با جست‌وجو در اینترنت و پرس‌وجو از افراد باتجربه، چند محل معتبر برای خرید تیرآهن شناسایی کنید.
•    میزان نیاز خود را مشخص کنید: قبل از رفتن به محل خرید، مقدار تیرآهن مورد نیاز خود را با توجه به نقشه و محاسبات مهندسی مشخص کنید.
•    بودجه خود را تعیین کنید: با توجه به آخرین قیمت تیرآهن، بودجه خود را برای خرید این محصول تعیین کنید.

هنگام حضور در محل خرید تیرآهن نیز باید نکاتی را مدنظر داشته باشید تا علاوه‌بر خرید محصول با کیفیت، هزینه گزافی برای خرید تیرآهن نپردازید.

•    مشخصات ظاهری تیرآهن را بررسی کنید: تیرآهن را به دقت از نظر عیوب ظاهری مانند خمیدگی، تاب برداشتن، ترک خوردگی و زنگ‌زدگی بررسی کنید.
•    نوع تیرآهن را مشخص کنید: نوع تیرآهن مورد نیاز خود (IPE، INP، هاش و ...) را به فروشنده اعلام کنید.
•    سایز تیرآهن را چک کنید: سایز تیرآهن (ارتفاع، عرض و ضخامت) را با دقت اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که با نیاز شما مطابقت دارد.
•    استاندارد تیرآهن را بررسی کنید: علامت استاندارد و مشخصات فنی تیرآهن را روی آن چک کنید و از اصالت و کیفیت محصول مطمئن شوید.
•    وزن تیرآهن را با دقت اندازه گیری کنید: وزن تیرآهن را با استفاده از باسکول چک کنید و مطمئن شوید که با وزن درج شده در جدول اشتال مطابقت دارد.
•    قیمت تیرآهن را استعلام کنید: آخرین قیمت تیرآهن را از چند فروشنده مختلف استعلام بگیرید و با توجه به بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
•    محصول را قبل از حمل بارگیری چک کنید: قبل از حمل بار، تیرآهن‌ها را به دقت بررسی کنید و از سلامت محصول مطمئن شوید.
•    بارنامه و فاکتور معتبر دریافت کنید: قبل از حمل بار، بارنامه و فاکتور معتبر که شامل مشخصات کامل تیرآهن (نوع، سایز، وزن، قیمت و ...) است، از فروشنده دریافت کنید.

در صورت نیاز، از یک متخصص یا فرد باتجربه برای کمک در انتخاب و خرید تیرآهن کمک بگیرید همچنین از خرید تیرآهن از افراد ناشناس و مکان‌های غیرمعتبر خودداری کنید.
قبل از خرید، از شرایط حمل و نقل و تخلیه بار در محل پروژه خود مطمئن شوید و در صورت مشاهده هرگونه نقص یا عیب در تیرآهن، قبل از تحویل گرفتن بار، آن را به فروشنده اطلاع دهید.
با رعایت این نکات، می‌توانید با اطمینان خاطر و با بهترین کیفیت، تیرآهن مورد نیاز خود را به صورت حضوری خریداری کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)