مراحل خرید میلگرد از کارخانه

مراحل خرید میلگرد از کارخانه

روش‌های متعددی برای خرید میلگرد وجود دارد که به تناسب تناژ خرید و شرایط خریدار متغیر است. خرید میلگرد از کارخانه از مهمترین شیوه‌هاست که برای خرید عمده این محصول مناسب است و در برخی مواقع به لحاظ مالی نیز به‌صرفه‌تر است...

آهن پرایس: روش‌های مختلفی برای خرید میلگرد وجود که از جمله آنها می‌توان به خرید میلگرد از کارخانه، خرید میلگرد از بورس کالا، خرید میلگرد از بازار و خرید میلگرد آنلاین اشاره کرد.

هر یک از روش‌های خرید مزایا و معیابی مختص به خود را دارد اما این حال کسانی که قصد خرید میلگرد یا هر محصول فولادی دیگری دارند می‌توانند به تناسب شرایط و موقعیت خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کنند.

برای اطلاع از مزایا و معایب خرید میلگرد به قیمت کارخانه می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید اما در مقاله حاضر به بررسی و تشریح مراحل خرید میلگرد از کارخانه پرداخته می‌شود.

برای خرید میلگرد لازم است در ابتدا انواع میلگردها و مشخصات این محصول را بشناسید در همین راستا در ادامه به انواع این محصول اشاره می‌شود.

معرفی انواع میلگرد

خرید میلگرد از کارخانه به سه شکل مختلف انجام می‌شود که در ادامه به شرح انواع این محصول پرداخته می‌شود.

1. میلگرد آجدار (Rebar): این نوع میلگرد دارای آج‌هایی در سطح آن است که به طور معمول به صورت آج 340 (A2)، آج 400 (A3) و آج 500 (A4) شناخته می‌شوند. میلگرد آجدار معمولاً در پروژه‌های ساختمانی برای تقویت بتن استفاده می‌شوند.

2. میلگرد ساده (Plain Rebar): این نوع میلگرد بدون آج است و به صورت یکنواخت تولید می‌شود. در برخی موارد، برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. میلگرد کلاف (Deformed Wire Rod): این نوع میلگرد به صورت کلاف تولید می‌شود و برای آرماتوربندی ستون‌ها و سازه‌های فلزی استفاده می‌شود. میگلرد کلاف ممکن است به دو صورت میلگرد آجدار و میلگرد ساده تولید می‌شود.

قبل از خرید میلگرد، مهم است که شما شماره قطر میلگرد مورد نیاز خود و نوع آن (آجدار یا ساده) را مشخص کنید. همچنین باید تعداد شاخه‌های میلگرد مورد نیاز و گرید میلگرد (مثلاً A1، A2، A3) را برای سفارش دقیق در نظر بگیرید.

علاوه‌بر این میلگردها در سایزهای مختلفی تولید می‌شود که باید پیش از ثبت سفارش نوع و سایز میلگرد را مشخص کنید. میگلردها غالبا از سایز 8 تا 32 تولید می‌شوندو میلگرد کلاف از سایز 5.5 تا 8 عرضه می‌شود. همچنین طول میلگرد هم باید مدنظر قرار بگیرد؛ میلگردها عمدتا در طول‌های 6 و 12 متری تولید می‌شوند.

نکته بعدی که باید هنگام خرید میلگرد از کارخانه مورد توجه قرار بگیرد وزن میلگرد و انتخاب برند میلگرد است. اگرچه میلگرد به صورت شاخه‌ای عرضه می‌شود اما محاسبه قیمت آن براساس وزن است به همین دلیل اطلاع از وزن میلگرد موردنظر نیز حائز اهمیت است.

علاوه‌بر این وزن محصول باید متناسب با کاربرد آن باشد همچنین برای انتخاب وسیله حمل میلگرد، اطلاع از وزن محصول ضروری است. گفتنی است وزن میلگرد در هر کارخانه متناسب با استاندارد تولید آن محصول تلرانس دارد و متغیر است.

برای انتخاب میلگرد مورد نیاز و خرید از برندی خاص، بهتر است پیش از خرید بهترین و معروف‌ترین کارخانه‌هایی که انواع میلگرد را تولید می‌کنند و بین سازندگان هم محبوبیت بالایی دارند، شناسایی کنید.

10 کارخانه برتر میلگرد

کارخانه‌های مختلفی در ایران وجود دارد که اشکال و انواع مختلف میلگرد را تولید و عرضه می‌کنند اما استاندارد تولید، تکنولوژی به کار گرفته شده و نحوه تولید در هر کارخانه متغیر است. به همین دلیل کیفیت و قیمت میلگرد هر برندی با سایر برندها تفاوت دارد. در ادامه به معروف‌ترین کارخانه‌های میلگرد که علاوه‌بر کیفیت، قیمت مناسبی نیز دارد، اشاره می‌شود.

فرایند خرید میلگرد از کارخانه

 

برخی از کارخانه‌هایی که بیان شد ممکن است به طور مستقیم عرضه نداشته باشند، یعنی محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه می‌کنند اما به طور کلی برای خرید کیلگرد از کارخانه‌ای یک چروسه و فرایند ثابتی سپری می‌شود که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

1. درخواست خرید: ابتدا باید درخواست خرید میلگرد را به کارخانه مدنظر ارائه دهید. این می‌تواند به صورت مکتوب در سربرگ شرکت شما یا از طریق فرم فروشنده انجام شود.

3. ارسال مدارک: مدارک مورد نیاز مانند کارت ملی را به کارخانه ارسال کنید. این ارسال معمولاً از طریق راه‌های ارتباطی مختلف مانند ایمیل، فکس یا شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

4. صدور پیش فاکتور: پس از بررسی مدارک و درخواست شما، کارخانه یک پیش‌فاکتور به شما ارائه می‌دهد که در آن جزئیات مربوط به خرید شما اعلام می‌شود.

5. واریز مبلغ: مبلغ مورد نیاز برای خرید میلگرد را به حساب شرکت کارخانه واریز کنید. اطلاعات حساب بانکی برای واریز معمولاً در پیش‌فاکتور ذکر شده است.

6. ارسال فیش واریزی: بعد از واریز مبلغ، باید فیش واریزی را به کارخانه ارسال کنید تا ثابت کند که پرداخت انجام شده است.

7. ارسال آدرس و کدپستی: آدرس و کدپستی معتبر شرکت خود را به کارخانه ارسال کنید تا میلگرد به مقصد شما ارسال شود. این اطلاعات روی سربرگ شرکت در سامانه جامع انبارها ثبت می‌شود.

با انجام این مراحل، میلگرد مورد نیاز شما از کارخانه تولید کننده به دست شما ارسال می‌شود.

نکات مهم خرید میلگرد از کارخانه

*نکته‌ای که درباره خرید میلگرد از کارخانه باید بدانید تناژ خرید است، اگر میلگرد مورد نیاز شما کمتر از 24 تن است، روش دیگری را برای خرید میلگرد انتخاب کنید زیرا خرید میلگرد از کارخانه در تناژهای بالا امکان‌پذیر است.

* همچنین اگر قصد خرید میلگرد از کارخانه را دارید برای کاهش هزینه حمل و نقل، اگر برند خاصی مدنظرتان نیست توصیه می‌شود نزدیک‌ترین کارخانه به محل پروژه یا محل تحویل را انتخاب کنید، زیرا هزینه حمل میلگرد بر قیمت نهایی محصول اثرگذار است.

*ضروری است پس از خرید میلگرد از کارخانه، محصول خریداری شده را به دقت با فاکتور خرید مطابقت دهید.

* مشخصات کامل میلگرد خریداری شده را با علامتهای روی میلگرد تطبیق دهید و علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد را نیز بررسی کنید.

* پیش از اقدام به خرید میلگرد از کارخانه، آخرین قیمت میلگرد روز را نیز جویا شوید و با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش، هزینه میگرد مورد نیاز خود را محاسبه کنید.

*شرایط خرید میلگرد از هر کارخانه متغیر است و ممکن اس قاعده و قانون مخصوص به خود را داشته باشند علاوه‌بر این زمان تحویل میلگرد کارخانه نسبت به سایر روش‌ها طولانی‌تر است به همین دلیل حین خرید میلگرد باید این نکته را مدنظر قرار داد، همچنین پرداخت هزینه میلگرد نیز ممکن است در دو پارت صورت بگیرد و مبلغ نهایی پس از تحویل میگلدر تصفیه شود یا همان ابتدا به طور کامل پرداخت شود.

* نکته نهایی اینکه خرید میلگرد از کارخانه هم به دو شکل با واسطه و بدون واسطه انجام می‌شود؛ شما می‌توانید به طور مستقیم با کارخانه تماس بگیرید و محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید یا از طریق شماره 02154103 با کارشناسان آهن پرایس تماس گرفته و با بیان نوع محصول، برند مدنظر، تناژ میلگرد مورد نیاز و نوع مصرف و کاربرد آن، سفارش خود را ثبت کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)