خرید میلگرد به قیمت کارخانه

خرید میلگرد به قیمت کارخانه
خرید میلگرد به قیمت کارخانه

شیوه‌های متعددی برای خرید میلگرد و آهن وجود دارد اما خرید بدون واسطه و مستقیم میلگرد از کارخانه، از متداول‌ترین روش‌ها است که به دلیل اطمینان از کیفیت بالا و مطلوب بودن قیمت میلگرد، انتخاب نخست بسیاری از مشتریان است، اما این روش هم با مزایا و معایبی همراه است...

آهن پرایس: از آنجایی که قیمت روز میلگرد مانند سایر آهن آلات به طور مداوم در نوسان است، برخی مصرف‌کنندگان با تصور اینکه قیمت میلگرد در کارخانه در مقایسه با سایر روش‌های عرضه‌ ارزان‌تر است، به تهیه محصولات فولادی مورد نیاز از درِ کارخانه اقدام می‌کنند.از همین رو در مقاله حاضر بررسی خرید میلگرد به قیمت کارخانه، نحوه خرید میلگرد و مطالبی ازین دست مورد بررسی قرار گرفته است که در ادامه به شرح آن پرداخته می‌شود.

خرید مستقیم میلگرد از کارخانه برای افرادی که به طور دائم در حال تهیه این محصول کاربردی هستند، معمولا اولین انتخاب است، چراکه این نحوه خرید میلگرد مزایایی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد که از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد.اما پر واضح است که این نحوه خرید در کنار مزایایی که برای مصرف‌کننده دارد ممکن است برخی معایب و محدودیت‌های نیز داشته باشد، اما در ابتدا به روش‌های خرید میلگرد اشاره می‌شود سپس به تفصیل به شرح هر یک پرداخته می‌شود.

روش های خرید میلگرد آجدار

شیوه‌های مختلفی برای خرید میلگرد آجدار وجود دارد که مشتریان با توجه به تناژ مورد نیاز، مسافت محل پروژه با کارخانه یا بنگاه، نوع محصول و فاکتورهایی از ان قبیل، یکی از روش‌های زیر را برای تأمین میلگرد مورد نیاز خود برمی‌گزینند.

1- خرید میلگرد از کارخانه: خرید از کارخانه به دلیل اینکه بدون واسطه انجام می‌شود، موجب می‌شود قیمت میلگرد ارزان‌تر تمام شود به همین دلیل برخی تمایل زیادی برای انتخاب این روش دارند. اگرچه خرید میلگرد از کارخانه با برخی محدودیت‌ها و مزایایی همراه است که در ادامه به تفصیل بیان می‌شود.

2- خرید میلگرد از بازار آهن: خرید از بنگاه آهن برای افرادی مناسب است که به دنبال خرید محصول با حجم کم، دریافت سریع محصول و هزینه ارسال بار کمتر هستند. اگرچه این روش نیز معایب خود را دارد که شامل بالا بودن قیمت خرید نسبت به کارخانه، محدودیت در انبارداری و محدودیت در حجم بار می‌شود.

3- خرید از شرکت‌های بازرگانی: خرید میلگرد از شرکت‌های بازرگانی که یکی از ایمن‌ترین و معتبرترین روش‌های تهیه محصولات فولادی است در مقایسه با خرید از بنگاه محدودیت‌های کمتری دارد زیرا علاوه‌بر عرضه محصولات با حجم کم، امکان خرید مستقیم از کارخانه به حجم بالا را نیز دارد. همچنین ارسال سریع بار و برخی موارد دیگر نیز از جمله امکاناتی است که با خرید از شرکت‌های بازرگانی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

4- خرید میلگرد از بورس کالا: بورس کالا یکی دیگر از روش‌های رایج برای خرید میلگرد و آهن است، برخی کارخانه‌ها مانند میلگرد ذوب آهن اصفهان عرضه مستقیم ندارند و میلگرد تولیدی خود را از طریق بورس کالا عرضه می‌کنند. کسانی که دارای کد بورسی یا پروانه ساخت هستند؛ می‌توانند با این روش میلگرد مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و معقول خریداری کنند.

مزایای خرید میلگرد از کارخانه 

خرید مستقیم محصولات فولادی از کارخانه نیز مانند روش‌های دیگر مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارد که مصرف‌کننده با توجه به آنچه گفته شد و با در نظر گرفتن شرایط خود اقدام به تهیه محصول می‌کند. اگرچه خرید میلگرد از کارخانه با معیابی همراه است اما محاسن و مزایایی نیز دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

  •  تنوع بالای کارخانه تولید میلگرد و تنوع محصولات تولید شده در هر کارخانه، مصرف‌کننده را به تهیه این محصول از کارخانه برمی‌انگیزد
  •  علاوه‌براین محصولی که به طور مستقیم از در کارخانه عرضه می‌شود در مقایسه با سایر روش‌های خرید، قیمت کمتری دارد.به همین جهت در شرایط فعلی که بازار در رکود قرار دارد و متقاضی منتظر کاهش قیمت‌ها است، به نظر می‌رسد با هدف کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از زیان اقتصادی به خرید میلگرد از کارخانه اقدام می‌کنند. از جمله برندهایی که جزو میلگردهای قیمت مناسب و پرطرفدار است می‌توان به میلگرد میانه اشاره کرد. قیمت میلگرد میانه به طور روزانه روی سایت آهن پرایس قرار می‌گیرد.
  • اطمینان از کیفیت و اصالت محصول از جمله مزایای خرید میلگرد از کارخانه است؛ زیرا با افزایش واحدهای تولیدی و افزایش تنوع میلگرد در بازار امکان عرضه محصولات تقلبی نیز افزایش یافته است، درحالی که کیفیت بالای میلگرد که در صنعت و ساختمان‌سازی محصولی محوری و کاربردی است، بسیار حائز اهمیت استو به همین جهت در این روش خرید، امکان عرضه محصول بی‌کیفیت کمتر می‌شود.

معایب خرید میلگرد از کارخانه

  • کمترین تناژ خرید میلگرد از کارخانه یک ظرفیت یعنی معادل 24 تن است؛ یعنی اگر حجم خرید شما کمتر از 24 تن است نمی‌توانید از کارخانه خرید کنید.
  • سلامت میلگردی که از کارخانه خریداری می‌شود هنگام ارسال تضمین نمی‌شود، یعنی اگر بار در مسیر دچار آسیب شود یا زیر برف و باران بماند و زنگ بزند، مسئولیتی متوجه کارخانه نیست.
  • میلگردی که از کارخانه خریداری می‌شود ممکن است در همان روز سفارش موجود نباشد، با این حساب تولید محصول پروسه زمانبری خواهد بود، از همین رو هنگام خرید زمان تحویل را به دقت بررسی کنید.
  • برخی مواقع کارخانه‌ای که از آن خرید انجام شده است از محل پروژه مسافت زیادی دارد از همین رو ممکن است هرینه حمل بالایی به خریدار تحمیل شود. به عبارتی گاه مصرف‌‎کننده با هدف پایین آوردن قیمت روز میلگرد این روش را انتخاب می‌کند اما هزینه بالایی را نیز متحمل می‌شود و اصلا به صرفه نیست، زیرا مسافت کارخانه‌ای که محصول مورد نیاز خود را از آن تهیه کرده از محل پروژه خریدار بسیار دور است که در این صورت خرید از بنگاه یا شرکت‌های بازرگانی بهترین گزینه پیش رو است.
  • برخی کارخانه‌ها هم محصولات خود را به صورت مستقیم نمی‌فروشند و به عبارتی خرید مستقیم آهن و میلگرد از برخی کارخانه‌ها امکان‌پذیر نیست؛ به عنوان مثال میلگرد ذوب آهن اصفهان عمدتا از طریق بورس کالا عرضه می‌شود.

 به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن همه گزینه‌های مورد نظر و مزایا و معایبی که ذکر شد خرید از شرکت‌های بازرگانی معتبر از جمله شرکت آهن پرایس که قیمت لحظه‌ای میلگرد و قیمت روز آهن آلات دیگر در وبسایت آن قرار می‌گیرد، از جمله بهترین گزینه‌های روی میز است که خرید سهل و مطمئنی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

در ادامه می توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: نکات مهم پیش از خرید میلگرد

قیمت میلگرد آجدار و میلگرد ساده در آهن پرایس

مراحل خرید میگرد از کارخانه

مراحل ثبت سفارش میلگرد از کارخانه طی چند مرحله انجام می‌شود، بنا براین بهتر است کسانی که قصد خرید میلگرد از کارخانه را دارند نکات لازم پیش از خرید را مطالعه کنند.

  • ثبت سفارش در سربرگ کارخانه میلگرد مدنظر
  • ارسال کارت ملی خریدار
  • ارسال مدارک و مشخصات میلگرد مورد نیاز
  • صدور پیش فاکتور از کارخانه
  • پرداخت هزینه خرید میلگرد توسط مشتری
  • ارسال فیش واریز به کارخانه
  • ثبت دقیق آدرس و کدپستی متعبر محل پروژه

قابل ذکر است هنگام ثبت سفارش محصول مورد نیاز خود را به دقت انتخاب کنید زیرا درصورتی که در ثبت سفارش خود اشتباه کنید، کارخانه محصول را عودت نمی‌دهد و امکان تعویض هم ندارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (10)

  • همت
    همت1401/04/02 - 09:04 پاسخ

    من سمت جنوب پروژه دارم قیمت میلگرد روهینا کی ثابت میشه بخرم؟

  • مرادیان
    مرادیان1401/04/01 - 10:17 پاسخ

    بندیل های میلگرد حسن رود2 تنی هست یا 4 تنی ؟

  • خاتونی
    خاتونی1401/04/01 - 09:57 پاسخ

    قیمت میلگرد کاشان آجدار جقدر تفاوت داشته؟

  • رمضانی
    رمضانی 1401/04/01 - 09:55 پاسخ

    هر شاخه میلگرد ذوب آ؛هن اصفهان چند کیلو هست ؟

  • نوری زاده
    نوری زاده 1401/04/01 - 09:53 پاسخ

    میلگرد میانه از نظر وزنی تو رده سبک هست یا سنگین؟از نظر قیمتی چطوره؟قیمت مناسب هست؟

  • ابوالفضل همت
    ابوالفضل همت1401/04/01 - 09:52 پاسخ

    کیفیت میلگرد روهینا جنوب چطوره؟ من بندرعباس میخوام خونه بسازم اگه خوبه بخرم ازتون

  • محسنی
    محسنی 1401/04/01 - 09:51 پاسخ

    نرخ آرماتور در بازار افزایشی هست یا کاهشی ؟

  • صبوری
    صبوری1401/04/01 - 09:47 پاسخ

    قیمت میلگرد امیر کبیر کی آپدیت میشه؟

  • شیرازی
    شیرازی1401/04/01 - 09:45 پاسخ

    یک ظرفیت سایز 12 میلگرد ابهر میخواستم

  • زراعت
    زراعت1401/04/01 - 09:43 پاسخ

    قیمت میلگردآناهیتا سایز 16 رو میفرمایید؟