اتمام پروژه مسکن مهر

اتمام پروژه مسکن مهر
اتمام پروژه مسکن مهر

آهن پرایس: وزیر راه وشهرسازی وقت اعلام داشت تامین نقدینگی طرح مسکن مهر بالغ بر 54 هزار میلیارد تومان شده است و پرونده مسکن مهر در حال بسته شدن می باشد. محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی در مراسمی که برای آغاز عملیات اجرایی احداث هزار واحد مسکونی ...

آهن پرایس: وزیر راه وشهرسازی وقت اعلام داشت تامین نقدینگی طرح مسکن مهر بالغ بر 54 هزار میلیارد تومان شده است و پرونده مسکن مهر در حال بسته شدن می باشد. محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی در مراسمی که برای آغاز عملیات اجرایی احداث هزار واحد مسکونی ویژه ی کارمندان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد که انشالله این پروژه نیز در موعه مقرر به بهره برداری برسد. همچنین ایشان با اشاره به طرح مسکن مهر بیان کرد که این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های تولید مسکن در کشور بوده است البته مشکلات و چالش های فراوانی نیز داشت. 

از جمله چالش های موجود در طرح مسکن مهر می توان بدین موارد اشاره داشت: یکی از این مشکلات تامین نقدینگی بالغ بر 54 هزار میلیارد تومان بود که از طریق خط اعتباری بانک مرکزی تامین شد. از سوی دیگر تعداد کثیری از این مسکن های مهر در محل های احداث شده بود که آن مناطق امکانات زیر ساختی مناسبی نداشت و تجهیز کردن آن مناطق گاها از هزینه ساخت کل شهرک بیشتر بود. 

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: به طور کلی پروژه مسکن مهر هزینه سنگینی به همراه داشت و از سویی منابع مالی دولت اجازه تامین این منابع مالی را نمی داد که با لطف خدواند متعال و تلاشهای بی شائبه ی دوستان این پروژه به اتمام رسید و تلاش گسترده ای شد تا هم کاستی ها برطرف شود و همچنین واحدهای نیمه کاره به مردم تحویل شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش میزان عرضه مسکن

اسلامی همچنین مشکلات حقوقی واحدهای مسکن مهر را یادآور شد؛ چرا که  از یک سو پروژه مسکن مهر مملو از قراردادهایی است که سرشار از پارادوکس بوده و به کیفیت و رعایت مشخصات فنی توجه نگردیده است. برای مسکن مهری که احداث می گردد توجه به امکاناتی همچون مدرسه، بازارچه، خانه بهداشت، پارک ،سرای محله و مسجد بسیار حایز اهمیت است که البته احداث یکایک این مراکز بسیار هزینه بر بوده و صدها میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

بخش باقی مانده مسکن مهر نیز اخیرا در پردیس استارت خورده است و امید به خدا به سرعت پیش خواهد رفت. با تمامی این اوصاف در ماههای اخیرا پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد و تعداد این واحدهای  به طور کلی به عدد 2200 نزدیک می شود، تا این زمان یک میلیون و 400 هزار واحد در دوره دولت آقای روحانی تکمیل و به مردم تحویل شده است که انشالله بقیه واحدها نیز به زودی و در اوایل دولت جدید تکمیل می گردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)