افزایش قیمت سنگ آهن تا پایان سال

افزایش قیمت سنگ آهن تا پایان سال

در دوهفته اخیر شاهد رشد تدریجی نرخ سنگ آهن هستیم که اثرات آن به مراتب در سایر واحدهای زنجیره فولاد هم قابل مشاهده است، افزایش نرخ سنگ آهن درحالی اتفاق می‌افتد که تقریبا از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش تدریجی نرخ این محصول بودیم؛ از همین رو پیش‌بینی می‌شود این افزایش قیمت در بلندمدت محصولات پایین دست زنجیره را هم تحت تأثیر قرار دهد...

آهن پرایس: براساس گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد، پایان هفته گذشته افزایش قیمت در این بازار نیز مشهود بود به طوری که شمش داخلی چین با 4 دلار افزایش قیمت همراه بود، افزایش قیمت شمش صادراتی منطقه CIS نیز 7 دلار اعلام شد و نرخ سنگ آهن هم به 112 دلار در هر تن رسید.

در بررسی علل افزایش نرخ سنگ آهن در دو هفته اخیر می‌توان به افزایش قیمت‌ها در بورس سنگاپور در پی برخی اعتراضات در چین اشاره کرد. با معاملات سنگ آهن دالیان در هفته گذشته آخرین نرخ این محصول به 111 دلار در هر تن رسید که معادل افزایش 0/26 درصدی بود.

ضمن اینکه احتمال کاهش محدودیت‌های کرونایی بهبود بازار قراضه آهن در سال آینده را نیز تقویت کرد. طبق اظهارات یک تاجر هنگ کنگی، پیش‌بینی می‌شود کاهش محدودیت‌ها به سود برخی از صنایع در این کشور منجر شود و در مقایسه با سه ماه گذشته افزایش فعالیت تولیدات صنعت را پیش رو داشته باشد.

همچنین به اظهار یک تاجر سنگاپوری، لغو محدودیت‌ها در بازار و احیای اقتصاد چین در کنار کاهش سرعت افزایش نرخ بهره آمریکا همگی دال بر افزایش قیمت‌ها در بازارهای کاغذی است.

در کنار این بررسی‌ها نشان می‌دهد به تأثیر از عوامل یادشده، مقاطع تخت فولادی نیز در سه ماه آتی روندی افزایشی خواهد داشت بر همین مبنا نرخ ورق گرم در بازار معاملات فیوچرز شانگهای در هر تن به 4 هزار و 3 یوآن رسید.

شاخص نرخ ورق گرم صادراتی فوب بندر اصلی چین در هر تن حدود 581/67 دلار علام شد که بیانگر افزایش 28/34 درصدی این محصول است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: مصرف 87 درصدی فولاد

همچنین افزایش نرخ ورق گرم در بورس معاملات شانگهای افزایش نرخ صادراتی این محصول را در پی داشته است. در کنار این حمایت دولت از شرکت‌های ساختمان‌سازی و لغو برخی محدودیت‌های کرونایی زمینه صعود نرخ فولاد را در بلندمدت میسر می‌کند. ناگفته نماند در بخش بنیانی و سرمایه‌ای بازار تقاضای چشمگیری مشاهده نمی‌شود و تجار رغبتی برای انباشته کردن انبارهای خود از محصولات ندارند که این امر می‌تواند در نرخ فولاد اثرگذار باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)