تداوم روند کاهشی قیمت مسکن

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن
تداوم روند کاهشی قیمت مسکن

آهن پرایس: محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بازار مسکن گرفتار قیمت کاذب بود که با اجرایی شدن صحیح قوانین مجلس و بهبود شرایط اقتصادی کشور در آینده ای نزدیک به نرخ واقعی خود خواهد رسید ...

آهن پرایس: محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بازار مسکن گرفتار قیمت کاذب بود که با اجرایی شدن صحیح قوانین مجلس و بهبود شرایط اقتصادی کشور در آینده ای نزدیک به نرخ واقعی خود خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات قوانین مجلس بر کاهش قیمت مسکن، گفت: با توجه به افزایش های نجومی قیمت مسکن طی سال های گذشته که عمدتا ناشی از کناره گیری دولت از نظارت بر ساخت و ساز مسکن بود که این موضوع موجب ایجاد فشار بر روی مردم به ویژه بخش کم درآمد جامعه شد. یکی از بحران های اصلی مجلس یازدهم به ویژه کمیسیون عمران، ساماندهی بازار مسکن بوده، که مجلس با ارائه و تصویب قانون مالیت بر خانه های خالی و طرح جهش تولید و تامین مسکن تاحدودی موفق شد تا از ادامه دار بودن این سیر صعودی قیمت مسکن جلوگیری کند.

محمدرضا رضائی کوچی اضافه کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون واحد خالی شناسایی و راستی آزمایی شده و برای اجرای قانون و اخذ مالیات به سازمان امورمالیاتی معرفی شده است، اطلاع از وجود این تعداد واحد مسکونی می تواند موجب برقراری تعادل در بازار و سپس کاهش قیمت مسکن می‌شود. که البته پیش تر وزیر راه و شهرسازی از تاثیرات  اجرایی شدن این قانون که موجب کاهش قیمت مسکن شده بود خبر داده بود از سوی دیگر آمار بانک مرکزی نیز نشان می دهد قیمت خانه‌های تهران در مدت اخیر  کاهش پیدا کرده است.

در ادامه نیز می توانید این خبر را مطالعه کنید : مالیات عامل ریزش قیمت مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر خانه های خالی منجر به خارج شدن  دلالان و سوداگران  از بازار مسکن می شود، در سال های گذشته سودجویان تعداد زیادی واحد خالی با هدف سفته بازی، احتکار می کردند که  همین موضوع باعث جهش قیمت مسکن شده بود که با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی این احتکار در حال شکسته شدن است و عرضه این واحد ها برای اجاره و خرید موجب کاهش قیمت مسکن می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: پروژه جهش تولید و تامین مسکن نیز موجب عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی می‌شود که تحقق آن در بلند مدت تاثیر بسیار خوبی بر رونق بازار و پیش روی آن به سمت قیمت های واقعی خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)