عرضه تلفیقی بازار فولاد

عرضه تلفیقی بازار فولاد
عرضه تلفیقی بازار فولاد

آهن پرایس : بازار فولاد ایران در آستانه خواب زمستانی و فصل سرد سال در هفته پیشین در خلاف جهت ارز که صعودی بود ثبات توام با کاهش قیمتی را در دست داشت تا آنکه در روز سه شنبه با عقبگرد بازار ارز، این دو بازار...

آهن پرایس : بازار فولاد ایران در آستانه خواب زمستانی و فصل سرد سال در هفته پیشین در خلاف جهت ارز که صعودی بود ثبات توام با کاهش قیمتی را در دست داشت تا آنکه در روز سه شنبه با عقبگرد بازار ارز، این دو بازار همسو شدند.

عرضه تلفیقی ورق فولادی

بهرام شکوری عضو اتاق بازرگانی ایران در مورد عرضه ورق های فولادی اظهار داشت: در جهت عرضه ورق های فولادی به شیوه تلفیقی نه تنها باید بر امر قیمت گذاری مناسب بازار دقت شود بلکه نیاز است که در نیاز داخلی نیز توازن ایجاد شود.

به طور مثال چنانچه عرضه ورق به شیوه تلفیقی باشد آنگاه نیاز است تدابیری در جهت قیمت ورق های وارداتی که برای متقاضیان داخل است اندیشیده شود و از آنجایی که این ورق وارداتیست وابسته به نرخ ارز خواهد بود و ایجاد چنین توازنی کار ساده ای نخواهد بود، حال آنکه علاوه بر قیمت تمام شده این محصول که بایستی متعادل و مناسب باشد در عین حال باید پاسخگوی نیاز داخل نیز باشد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بحران گاز در بازار فولاد 

شنیده ها این چنین است که هدف از عرضه تلفیقی ورق در بورس کالا، کاهش انحصار در بازار ورق است. از همین رو امیرحسین کاوه مدیر عامل گروه صنعتی سدید اظهار داشت:  اگرچه عرضه تلفیقی می تواند منجر به تنوع عرضه ها و ایجاد رقابت سالم در بورس شود اما در عین حال نیاز است که مسئولان ذیربط توجه فرمایند که در نهایت این عرضه تلفیقی منجر به افزایش انحصار برخی کارخانه ها در  بازار نشود.

از آنجایی که کمبود ورق فولادی در بازار داخلی مشاهده میشود مقرر شده است که شرکت هایی همچون فولاد مبارکه و برخی دیگر شرکت ها حجم مناسبی را وارد نمایند و بصورت تلفیقی با محصولات خودشان در بورس کالا عرضه نمایند، البته یکی از مصائبی که بورس کالا با اون روبرو بوده است این چنین است که عمدتا تعداد عرضه کنندگان کم بوده،  بنابراین چنانچه موفق شویم عرضه ها را تنوع ببخشیم  و بازار از حالت انحصاری مطلق خارج شود آنگاه میتوانیم امیدوار باشیم تا بورس کالا قیمت های حقیقی را کشف قیمت نماید.

در روز سه شنبه بالغ بر ۱۳۵ هزار و ۲۶۰ تن شمش بلوم در بورس کالا عرضه شد که از این میزان ۴۱ هزار و ۲۶۰ تن شمش مورد معامله قرار گرفت.قیمت میانگین موزون شمش ۰.۹ درصد کمتر از قیمت هفته پیش معامله شد و به ازای هر کیلو مبلغ ۱۳۰۹۴ تومان به فروش رسید.

در روز گذشته حجم کلیه معاملات نسبت به حجم کل عرضه های شمش در بورس کالا ۳۰ درصد بود، جمع معاملات شمش، اسلب و ورق در بورس کالا معادل مبلغ ۲۱۳۸ میلیارد تومان بوده است.

آیا قطعی گاز گریبان گیر فولادی ها خواهد شد ؟

از آنجایی که در هفته های اخیر کمبود گاز بیشتر شده است برای تامین گاز مصارف خانگی کشور نیاز است که گاز صنایع بزرگ از جمله فولاد قطع گردد، البته در همین صحبت خلاصه نمی شود و این قطعی می تواند خسران جبران ناپذیری را بر صنعت فولاد وارد آورد، در پی نگرانی های کمبود گاز، مدیران شرکت های فولادی و معدنی با مدیران شرکت ملی گاز در صدد چاره اندیشی و بررسی بحران ها و  ارائه راهکارهای مناسب بر آمدند و با برگزاری جلسه ای با حضور مدیران و رییسان و معاون  های شرکت های بزرگ فولادی به هم اندیشی نشستند.

از جمله شرکت های حاضر در جلسه فوق الذکر می توان به فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، فولاد سبزوار، فولاد گل گهر و توسعه آهن اشاره داشت.

نصب بانک خازنی در فولاد مبارکه

فولاد مبارکه یک خوش خبری را در اوج انجماد و سردی بازار برای بازار آهن و فولاد به ارمغان آورد، با تلاش های متخصصان داخلی، بانک خازنی FCB در فولاد مبارکه نصب شد که حرکتی موثر در راستای کاهش هزینه های برق خواهد بود.

در پی برنامه ریزی ها و تلاش های بی شائبه ی متخصصان داخلی جهت کاهش مصرف توان راکتیو پست برق، موفق به نصب بانک خازنی FCB  در برق شهید خرازی شرکت فولاد مبارکه شدند و این همتی ارزنده در راستای کاهش هزینه های برق است و می تواند پشتیبانی موثری در روند تولید در این صنعت داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)