فراز و فرود بازار فولاد

فراز و فرود بازار فولاد
فراز و فرود بازار فولاد

با نزدیک شدن به نیمه پایانی سال 98 هم چنان به نظر نمی رسد که فولاد سازان بازار داغی را پشت سر گذاشته باشند. بازار فولاد ایران در ۶ ماه گذشته در ثبات نسبی بوده و البته کم‌ و بیش عرضه بر تقاضا پیشی دارد و با وجود تامین نیاز داخل به‌ نظر می ‌رسد که تولید کنندگان برای دپو نشدن...

با نزدیک شدن به نیمه پایانی سال 98 هم چنان به نظر نمی رسد که فولاد سازان بازار داغی را پشت سر گذاشته باشند. بازار فولاد ایران در ۶ ماه گذشته در ثبات نسبی بوده و البته کم‌ و بیش عرضه بر تقاضا پیشی دارد و با وجود تامین نیاز داخل به‌ نظر می ‌رسد که تولید کنندگان برای دپو نشدن محصولات خود باید بیش ‌از پیش به سمت صادرات بروند. کارشناسان بازار فولاد بر این امر معتقد هستند که، نیمه دوم سال برای بازار فولاد چندان تفاوتی با نیمه نخست آن نخواهد داشت و سایه‌ ثبات نسبی بر این بازار تا پایان سال جاری گسترده خواهد بود. 

از این رو به اظهارات کارشناسان آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در زمینه صادرات فولاد در ۳ ماه نخست سال صادرات به خوبی انجام شده است، اما در ۳ ماه دوم سال، روند صادرات با کندی رو به‌ رو شد. البته این روند کند به دلیل اجرای آیین ‌نامه‌ دولتی بود که عرضه در بورس کالا را شرط صادرات برای فولاد سازان قرار دارد. هر چند این اواخر این قانون نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعدیل شد.

بنا بر این با موضوع دیگر تحریم فولاد از سوی امریکا بود که در نیمه نخست سال جاری با عنوان تحریم فلزات ایران تشدید شد. البته در زمینه تحریم ‌ها مشکل انتقال و جا به‌ جایی پول وجود دارد و این موضوع صادرات ایران به کشور های شرق آسیا مانند تایوان، تایلند یا حتی چین که به آنها اسلب صادر می‌ شد را کمتر از گذشته کرده است. وضعیت بازار فولاد در نیمه دوم سال، در ۶ ماه دوم سال وضعیت صادرات سختگیرانه ‌تر از نیمه نخست سال خواهد بود، چرا که یکی از راهکار های صادراتی مطرح‌ شده، موضوع تهاتر بوده که کشور های هدف صادراتی چندان تمایلی به تهاتر نشان نداده ‌اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)