پیش بینی آینده بازار مسکن

پیش بینی آینده بازار مسکن
پیش بینی آینده بازار مسکن

آهن پرایس: محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان در رابطه با بازار مسکن اذعان کرد: درسال ۹۹ با افزایش 90 درصدی نرخ مسکن مواجه شدیم. همین موضوع باعث جذب سوداگران و سرمایه گذاران به این بازار شد و مصرف کنندگان نتوانستند نیاز مصرفی خود را تامین کنند بنابراین تقاضای مصرفی در این  ...

آهن پرایس: محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان در رابطه با بازار مسکن اذعان کرد: درسال ۹۹ با افزایش 90 درصدی نرخ مسکن مواجه شدیم. همین موضوع باعث جذب سوداگران و سرمایه گذاران به این بازار شد و مصرف کنندگان نتوانستند نیاز مصرفی خود را تامین کنند بنابراین تقاضای مصرفی در این بازار به تقاضای سرمایه ای مبدل گشت.

محتشم درخصوص آینده بازارمسکن و پیش بینی قیمت مسکن گفت: در سال ۱۴۰۰ حتی اگر روند بازار ارز و طلا با ثبات و کاهشی باشد قیمت مسکن بازهم کاهش نخواهد داشت و همگام با نرخ تورم افزایش می یابد. به دلیل این که قیمت مصالح ساختمانی از جمله میلگرد، تیرآهن، سیمان، گچ و دستمزدها همه بالا رفته است. یعنی با روند افزایشی بازارهایی که بازار مسکن به آن ها وابسته است، تنها با کاهشی بودن یک یا چند بازار نمی توان انتظار کاهش قیمت ها را در بازار مسکن داشت.

این عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران در خصوص وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت اظهارکرد: وقتی اعطای تسهیلات مسکن به انبوه ساز، وابسته به گردش ۱۰ درصد از وام در همین حساب می شود، بدان معنی است که ۱۰ درصد از وام در حساب می ماند و انبوه ساز باید از قبل در آنجا سپرده داشته باشد و عملا افراد زیادی نمی توانند از تسهیلات استفاده کنند. لازمه این موضوع که وام ۴۵۰ میلیون تومانی کمکی به ساخت مسکن کند این است که بازنگری در مصوبه های موجود در این حوزه انجام دهند در غیر این صورت فقط تعداد اندکی از افراد می توانند تسهیلات بگیرند و این امر چندان تاثیری در توسعه ساخت و ساز نخواهد داشت.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بورس عاملی برای تامین مالی مسکن

محتشم با عنوان کردن این مسئله که اقتصاد تابع دستور نیست گفت: در هر کشور طبیعی است که حدود ۵ تا ۱۰ درصد خانه‌ها خالی باشد. در قانون مالیات بر خانه‌های خالی، دولت باید برای تولیدکنندگان و انبوه سازان فرصت کافی برای عرضه واحد‌های ساخته شده در نظر بگیرد. وی درخصوص تاثیر ساخت و عرضه واحدهای مسکن ملی بر بازار مسکن توضیح داد: اگر این واحد‌ها به سرعت ساخته شود و به موقع عرضه شود تاثیر مثبت خواهد داشت.

همچنین علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن در خصوص افزایش وام ساخت مسکن تصریح کرد: به انبوه سازانی که از فناوری های جدید استفاده کنند، در تهران و کلان شهرها تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرها تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود. سود این تسهیلات نیز ۱۸ درصد و زمان بازپرداخت آن ۱۲ ساله است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)