کلید نوسان قیمت روز میلگرد

کلید نوسان قیمت روز میلگرد

بازار آهن و فولاد روز سه‌شنبه روندی نسبتا آرام را تجربه کرد و قیمت بیشتر محصولات ثابت ماند. اما نوسانات قیمت دلار، باعث افزایش جزئی قیمت میلگرد در برخی مبادی فروش شد. کارشناسان معتقدند تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا، بازار آهن به همین روال آرام ادامه خواهد داد...

آهن پرایس: براساس آمار منتشر شده از نوسانات بازار آهن و فولاد، روز سه‌شنبه قیمت آهن آلات در اغلب حوزه‌ها روند نسبتا ثابتی داشت و شاهد بروز التهابات جزئی قیمت میلگرد در برخی مبادی فروش بودیم که به نظر می‌رسد از التهاب قیمت دلار نشأت گرفته است.

گفتنی است قیمت دلار روز گذشته وارد کانال 60 هزار تومان شد که گویا تحت تأثیر اخبار حمله اسرائیل به لبنان افزایش یافته است؛ البته انتظار برای تصویب لوایح FATF نیز ممکن است بر نرخ دلار اثرگذار باشد اما درحال حاضر در واکنش به تنش‌های نظامی روند افزایشی دارد.

قیمت میلگرد دنباله‌رو نرخ ارز

بر همین اساس به تأثیر از نوسانات افزایشی نرخ ارز، قیمت میلگرد نیز در برخی مبادی فروش به ویژه در کارخانه‌هایی که میلگردهای ریزبار سایز 8 تا 12 را تولید می‌کنند، بین 100 تا 300 تومان افزایش یافت به طوری که کف قیمت میلگرد که در کانال 26 هزار تومان بود با افزایش جزئی، مجدد به کانال 27 تا 27.500 تومان رسید.

به گزارش آهن پرایس افزایش قیمت میلگرد آجدار در شرایطی است که قیمت تیرآهن، قیمت قوطی پروفییل و قیمت انواع ورق‌ها نسبتا ثابت اعلام می‌شوند. به این صورت که قیمت روز تیرآهن در غالب کارخانه‌ها ثابت بود اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و تیر ظفر بناب در برخی شاخه‌ها بین 10 تا 100 هزار تومان کاهش داشت.

به همین ترتیب قیمت قوطی مبلی، قیمت پروفیل گالوانیزه و به تبع آن قیمت لوله داربستی، لوله مانیسمان و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم ثابت اعلام شدند. قیمت روز نبشی و قیمت ناودانی نیز در کلیه شرکت‌ها ثبات داشتند.

همانطور که در تحلیل‌های پیشین نیز گفته شد، در شرایط فعلی، مؤلفه‌های بنیادین ثبات و کاهش تدریجی قیمت میلگرد و سایر آهن آلات را آدرس می‌هد و افزایش جزئی که روز گذشته مشاهده شد ناشی از التهابات روانی نرخ دلار بود؛ به عبارتی دیگر مدتهاست مؤلفه‌هایی مانند رکود تقاضای مؤثر و ریزش قیمت‌های صادراتی مانع از رونق معاملات و نوسان چشمگیر شده است.

عرضه میلگرد در بورس کالا

البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که فعالان بازار روزهای سه‌شنبه در آستانه عرضه میلگرد در بورس کالای چهارشنبه، گاهی برای تحریک تقاضا به ایجاد نوسان هر چند جزئی، در بازار اقدام می‌کنند.

طبق گزارش‌ها امروز حدود 294 هزار تن مقطع فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان حدود 191 هزار و 61 تن به میلگرد اختصاص دارد. قیمت میلگرد بورس کالا 25 هزار و 293 تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حدود 3 هزار و 925 تن میلگرد کلاف و به همان میزان نیز میلگرد ساده صنعتی عرضه می‌شود. حجم تیرآهن امروز 23 هزار و 968 تن تعیین شده است که با قیمت 26 هزار و 21 تومان عرضه می‌شود. علاوه‌بر این حدود 2 هزار تن به ورق رنگی و 8 هزار و 400 تن هم به ورق گرم اختصاص دارد.

در پایان می‌توان گفت نوسانات جزئی که روز گذشته در قیمت آهن آلات مشاهده شد موقتی است و تا زمان انتخابات آمریکا در آبان ماه، احتمالا نوسان خاصی رخ نخواهد داد و قیمت‌ها اصلاح خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی