افزایش نرخ آهن در بازار داخلی و جهانی

 افزایش نرخ آهن در بازار داخلی و جهانی

به‌رغم ثبات قیمت دربرخی از حوزه‌های بازار آهن، شماری از کارخانه‌ها اعلام قیمت نکردند و برخی همچنان با شدت و حدت افزایش قیمت‌ها را ادامه دادند که این امر در بازار پروفیل و ورق نمود بیشتری داشت، در همین اثنا قیمت جهانی فولاد هم افزایشی گزارش می‌شود...

آهن پرایس: روند افزایشی قیمت آهن آلات روز گذشته نیز در اکثر مبادی فروش قابل مشاهده بود اما بخشی از بازار نیز تغییری در قیمت محصولات خود اعمال نکردند و شماری از کارخانه‌ها نیز به طور کلی اعلام قیمت نکردند.

بازار ارز هم همچنان بین کانال 40 و 41 هزار تومان شناور بود، به طوری که قیمت دلار در ابتدای روز در کانال40 هزار تومانی بود اما در اواسط روز تا کانال 41 هزار تومان افزایش یافت، در پایان روز هم مجددا اصلاح شد و در بازار آزاد حدود 40 هزار و 770 تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

شنیده‌ها از بازار میلگرد حاکی است که روز گذشته عمده مبادی فروش قیمت روز میلگرد را ثابت اعلام کردند اما شماری از کارخانه‌ها نیز کاهش 50 الی 300 تومانی داشتند و چند کارخانه هم با افزایش 200 تومانی همراه بود.

سیر افزایشی بازار پروفیل همچنان تداوم داشت به طوری که قیمت پروفیل حدود 200 الی 500 تومان افزایش یافت، قوطی پروفیل ضخامت 2 میلیمتر عمدتا در کف از ورق گیلان حدود 27 الی 28 هزار تومان و در سقف از ورق فولاد مبارکه حدود 28 الی 29 هزار تومان برآورد شد. قیمت لوله صنعتی، داربستی، گازی و انواع لوله‌ها نیز با افزایش 200 الی 500 تومانی همراه بودند.

قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی در غالب مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شدند. قیمت روز تیرآهن در شماری از کارخانه‌ها ثابت بود اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان نوسانات متعددی داشت به طوری که برخی سایزها 30 الی 100 هزار تومان افزایش قیمت داشت و برخی سایزها هم 10 الی 50 هزار تومان کاهشی بود.

انواع ورق سرد و گرم نیز نوسانات متعددی داشتند، به این صورت که قیمت روز ورق سیاه در اکثر کارخانه‌ها حدود 200 الی هزار تومان افزایش قیمت داشت، همچنین قیمت ورق گالوانیزه و روغنی با افزایش 500 تومانی همراه بود. قیمت ورق رنگی نیز در برخی کارخانه حدود هزار تومان افزایش داشت.

روز گذشته برخی از مبادی فروش به طور کلی اعلام قیمت نکردند و برخی دیگر نیز به ویژه در بازار پروفیل بدون قاعده و مرز مشخصی افزایش قیمت چشمگیری را در محصولات خود اعمال کردند که به آشفتگی بازار منجر شد.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز حدود 211 هزار و 57 تن میلگرد، نبشی، ناودانی، تیرآهن و ورق گرم B عرضه‌ می‌شود. از این میزان حدود 184 هزار و 942 تن به میلگرد اختصاص دارد که بیانگر کاهش 7درصدی حجم عرضه این دوره است. نرخ پایه آن نیز 17 هزار و 468 تومان در نظر گرفته شده که کاهش قیمت 2/1 درصدی دارد.

همچنین حدود 17 هزار و 724 تن تیرآهن عرضه می‌شود که قیمت پایه این محصول هم حدود 17 هزار و 962 تومان در نظر گرفته شده است، گفتنی است حجم این دوره از عرضه تیرآهن حدود 34 درصد افزایش دارد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تأثیر معاملات بورس کالا دربازار آهن

گزارش‌ها از بازارهای جهانی نیز حاکی از افزایش قیمت فولاد است به طوری که بیلت منطقه CIS در هر تن حدود 550 دلار اعلام می‌شود که حاکی از افزایش 30 دلاری نرخ این محصول است؛ اسلب صادراتی این منطقه هم حدود 41 دلار در هر تن افزایش قیمت داشته و حدود 496 دلار مبادله می‌شود. اما بیلت صادراتی ایران تغییر قیمت نداشته و حدود 477 دلار و 50 سنت مبادله می‌شود، همچنین اسلب صادراتی ایران نیز ثابت اعلام شد و قیمت آن نیز 404 دلار در هر تن گزارش می‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)